2014. június 2.

Szicília III.

A beszámoló első része itt, a második része pedig itt olvasható.

9. nap

Délelőtt Tamással és Katival együtt mentünk vonattal Cataniába Taorminából. Nekik aznap ment a gépük Budapestre, én pedig 4 éjszakára foglaltam szállást ott egy hostelban. Ahogy megérkeztünk egyből elsétáltunk a piacra. Minden féle halat, csigát, kagylót és tengeri herkentyűt árulnak ott, továbbá helyi zöldségeket, gyümölcsöket, húsokat. A csigák még éltek és mászkáltak a kosárban, néha vissza kellett őket löknie az árusnak, nehogy elszökjenek. Nagyon tetszett és érdekes látvány volt, soha nem láttam még ilyen piacot. Barcelonában is nagyon tetszett a hasonló jellegű piac, de nem emlékszem arra, hogy lettek volna élő csigák. Az árusok is nagyon jó arcok. Katival elmentünk narancsot venni, végül ő 1-2 darab mandarint választott én meg 3 db naspolyát és az eladó odaadta ingyen. Piacozás után elmentünk ebédelni egy kifőzde szerűségbe. Jó kajákat lehet enni Szicíliában és sokkal olcsóbb is, mint Közép- vagy Észak-Olaszországban. Ebéd után Katiék el is mentek a repülőtérre. Én délután sétáltam még kicsit a belvárosban; a Dóm-téren és környékén.

Catania - piac

10. nap

Aznap reggelt megint a piacon indítottam. Végigjártam az árusokat, nézelődtem, vettem két narancsot, majd csak ácsorogtam a halpiac korlátjánál és néztem mi történik. Amit észrevettem, hogy többnyire férfiak árulnak és vásárolnak. Látni nőket is, de sokkal kevesebbet. Illetve a korlát is tele van bámészkodó idős férfiakkal. A piactól nem messze kutyák heverésztek. Nem is tudom már ki kérdezte még régebben tőlem, hogy Olaszországban tényleg sok-e a kóbor kutya. Erre az a válaszom, hogy Szicíliában igen, Pugliában is láttam, viszont máshol szerintem nem igazán jellemző. Toszkánában és Közép-Olaszországban inkább kóbor macskákat látni, mint kutyákat, viszont délen meg macskát láttam kevesebbet.

10 körül elindultam busszal Siracusába, ami kb. 1 órás út. Siracusát a görögök alapították Kr. e. 734 és 733 között. Siracusában is van egy görög színház illetve egy római amfiteátrum, viszont azokat nem néztem meg, mert a londoni magyarok, akikkel Taorminában találkoztam azt mondták, hogy a taorminai szebb, azt pedig megnéztem. Mondjuk tényleg nem hiszem, hogy lehet űberelni azt a kilátást, ami onnan nyílik; Etna és a tenger a domb tetejéről. A Siracusában töltött időmet inkább az Ortiglia szigeten töltöttem, amire egy hídon lehet átsétálni. Megnéztem az Apollón templomát, a katedrálist és sétálgattam a szűk kis utcákban és a tengerpart környékén. Szerintem aranyos, hangulatos kis város, főleg Ortiglia része, viszont ha valaki csak pár napra megy Szicíliába, akkor nem feltétlenül mondanám, hogy mindenképpen menjen el Siracusába. Taorminába és Cefalúba már annál inkább.

11. nap

Következő nap reggel megint nézelődtem egy kicsit a piacon, ami a kedvenc helyem lett Cataniában, majd utána elmentem Catania strandjára Aci Trezzába, ami inkább a helyiek és az olaszok számára népszerű nyaralóhely. A tengerben van pár oszlop szerű szikla, amit Küklopsz-szigeteknek neveztek el, mivel a legenda szerint ezeket dobálta a küklopsz az Odüsszeiában. Sétálgattam egy-két órát, majd visszabuszoztam Cataniába. A buszon leszólított egy nő, hogy hogy leégett a karom, majd elkezdtünk beszélgetni. Kiderült, hogy ő ukrán, viszont ide költözött már nagyon rég szerencsét próbálni. Azóta itt van munkája és családja is. Aranyos volt. Mielőtt leszállt a buszról megkérdezte, hogy van-e hol aludnom, mert ha nincs akkor nála aludhatok. Mondtam, hogy köszönöm, van.

Utána visszamentem a hostelba nem nagyon volt már kedvem nézelődni, kezdtem kicsit elfáradni. A hostelban volt egy 23 éves ausztrál lány, aki éppen 1 éves európai utazását tölti. Ősszel fejezi be az utat. Cataniában a hostelban ingyen szállásért dolgozott. Elég sok helyen járt már Európában, többek között Budapesten is, ahol 1 vagy 2 hetet töltött el (nem emlékszem már pontosan) és nagyon tetszett neki. Nem ez az első ilyen munkája, előtte is valahol Olaszországban önkénteskedett pár hétig, és nyáron szintén Olaszországban, Calabriában fog pár hétre dolgozni. Kérdezgettem tőle, hogy milyen egy ilyen jellegű hosszú távú utazás, mit szóltak otthon, hogy elment, miket tudna másoknak javasolni, tanácsolni illetve kérdeztem még az utazás alatti szállás keresés tapasztalatairól. Nagyon érdekes és hasznos dolgokat mondott. Mondta, hogy aki ilyen hosszú távra megy utazni, annak érdemes pár hetes önkéntes munkákat keresgélni, mert eleve nagyon sok pénzt megspórolhat vele, meg addig is csinál valami hasznosat. Ő ha kirándulni megy soha nem foglal előre szállást, maximum csak megnézi az interneten előre, hogy van-e szabad hely és majd a helyszínen besétál és ott helyben foglal. Azért is, mert ha véletlenül lekési a buszt vagy bármi történik, sok hostel leemeli a pénzt az első éjszakára vagy akár a teljes foglalás összegét. Másik szempont pedig, hogy nem lehet előre tudni, hogy mennyire fog tetszeni a hely, lehet, hogy akár 1 hetet is el tud majd ott tölteni, de lehet, hogy 1 nap után már tovább is állna, ezért ha kivételes esetben mégis interneten foglal előre, akkor is csak maximum egy éjszakára. Nagyon hasznos dolgokat mondott. El is kezdtem rajta gondolkozni, hogy a következő utazásom során megpróbálom hasznosítani is őket.

Aci Trezza, melyet az Etnából kiömlő láva alkotott
12. nap

Az utolsó napomon már nem nagyon csináltam semmi különöset, csak sétálgattam még Catania utcáin. A reggelt pedig szintén a halpiacon kezdtem. Este fele a hostelban találkoztam egy taiwani lánnyal, aki épp most fejezte be az orvosi diplomáját Lengyelországban, Lodzban. Eléggé meglepődött, amikor mondtam neki, hogy jártam már Lodzban. Kérdezte, hogy miért mentem oda, mondtam, hogy semmi dolgom nem volt ott csak várost néztem. Ezen még inkább meglepődött, mert szerinte Lodz csúnya és nincs ott semmi. Szerintem pedig érdekes város. Én jobban szeretem az olyan helyeket megnézni, ahol a valós életet lehet látni, nem feltétlen a turisták miatt rendbe tett nevezetességeket és környékét. Talán ezért is vonz jobban Olaszország déli része.

Catania
Nagyon jól éreztem magam Szicíliában. Gyönyörű a táj, a természet. Nagyon tetszenek azok a helyek, ahol hegyet is lehet mászni és a tengerparton is lehet ücsörögni, ha éppen elfáradtam. Szicília erre tökéletes helyszín. Lehet aktívkodni, de pihenni is illetve várost nézni és kedvező áron finomakat enni. Örülök, hogy találkoztam Katiékkal. Nagyon jó volt velük beszélgetni és együtt utazni. Örülök, hogy megosztották velem ők és az ausztrál lány is az utazási tapasztalataikat is. Legközelebb észben is tartom őket. Mindenkinek csak ajánlani tudom Szicíliát.

Szállást keresel Szicíliában? Akkor én a booking.com-ot ajánlom, ahol már számtalanszol találam a pénztárcámhoz mérten szállást. Szerintem a legjobb szálláskereső oldal.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.