2015. április 12.

Így utazz a portugál Algarve régióba, Európa egyik legszebb partszakaszához

2014-ben jártam már Algarve régióban, Lagosban és Sagresben, ahol nagyon jól éreztem magam. 2015-ben 4 hónapot tölthettem el Lisszabonban az Erasmus szakmai gyakorlati ösztöndíjnak köszönhetően, ezért eldöntöttem, hogy újra ellátogatok Portugália ezen részére. A 4 hónap alatt két alkalommal is sikerült eljutnom, egyszer a húsvéti hosszú hétvége alatt három napot töltöttem el Albufeirában, a régió központi részén, majd május elején egyik barátnőmmel újra ellátogattam ide, akkor viszont megint Lagos volt a célpont.

Az alábbi posztban összeszedtem egy-két hasznos információt, személyes tapasztalataimat illetve összehasonlítom a régió keleti és nyugati részét.

Hogyan lehet eljutni Algarve-ba tömegközlekedéssel?

1, Lisszabonból

Busz

Lisszabonból két busztársaság is indít járatokat a régió több pontjára is. Mindkét cégnél online előre foglalhatunk jegyet, de helyben is megválthatjuk.
  • Rede Expressos:
    • weblap: http://www.rede-expressos.pt/
    • Szerintem ez a cég olcsóbb egy picit, mint a másik, a Renex
    • Indulási pont Lisszabonból: Sete Rios, Jardim Zoologico metróállomás (kék vonal)
    • Kedvezmény online jegyvásárlás esetén illetve youth kedvezmény 29 éven aluliaknak
  • Renex
Vonat

A vonat Lisszabon és Faro között közlekedik. Mivel Faroban elvileg nincs semmi különleges, ezért én inkább a buszt ajánlom, hiszen busszal Lisszabonból közvetlenül utazhatunk a célpontunkra. Aki mégis a vonatot választaná, az itt járhat utána a menetrendnek.

2, Sevillából (Andalúzia, Spanyolország)

Szintén a Rede Expressos vagy EVA busztársasággal (mindkettő ugyanaz a cég)

3, kiegészítés: 2016-tól már közvetlen repülőjárat is közlekedik Budapest és Faro között, melyet a Wizz Air üzemeltet

A témához kapcsolódó további cikkek:

Így utazz tömegközlekedéssel Európán belül

Repülőjegy keresési tippek

Hol lehet olcsón megszállni?

A szállás az egész országban általánosságban olcsónak mondható. Horvátországban vagy például Olaszországban sokkal többet fizettem hostelért, mint akárhol Portugálián belül. Míg az előbb említett országokban akár 16-18 eurót is elkérhetnek egy éjszakára, Portugáliában általában 10-12 euróért már könnyen találhatunk szállást valamelyik hostel hálótermében.

Az alábbi hostelekről tudok mondani személyes véleményt:

Albufeira - Residencial Limas

Albufeirában a Residencial Limas nevezetű guest house-ban szálltam meg, ahol egy közös szobában, 3 másik lánnyal osztozkodva 10 eurót fizettem egy éjszakáért. A lokáció teljesen rendben van, a városközpontban, így gyalog minden könnyen elérhető. Egy dolog nem tetszett, hogy a booking.com-os foglalásomon az volt feltüntetve, hogy a végösszeg 50 %-át előre levonja a bankkártyámról és a maradék 50 %-ot helyben kell kifizetnem, viszont helyben azt az információt kaptam, hogy ez nem igaz, mivel ők semmilyen bankkártya adatot nem kapnak a bookingtól. Végül kiderült, hogy tényleg így van, viszont aki szintén ott szállna meg és kételkedik benne, annak esetleg azt ajánlom, hogy próbáljon telefonon vagy e-mailben kapcsolatba lépni velük és úgy foglalni.

A hostel/vendégház elérhetőség itt található.

Lagos
  • Central Guesthouse Lagos
Szerintem ez egy nagyon jó hostel, ami igazából egy apartman szerűség. Mivel a belvárosban van, ezért könnyen elérhető minden, boltok, strand, buszvégállomás. A legjobb a tetőtéri terasz. Minden reggel itt reggeliztem, majd volt, hogy ebéd időben visszamentem dinnyézni, este pedig a német szobatársaimmal vacsoráztam. Csak ajánlani tudom. Főzési lehetőség van, mindennel felszerelt konyhában. Én szezon után, szeptember elején jártam ott, akkor 12 euróba került egy éjszaka.

Central Gueshouse tetőtéri terasza

• Lagos City Center Guest House & Hostel
Szintén nagyon jó hostel illetve guest house. Nem csak hálótermi, de privát szobáik is vannak. Én egyik barátnőmmel jártam itt szezon előtt (májusban) és fejenként 10 eurót fizettünk egy éjszakáért. Főzési lehetőség is van a lenti képen látható konyhában. Az elhelyezkedés is jó, minden megközelíthető gyalog pár percen belül.

City Center Guest House Lagos

Hol keress szállást? Én mind a hármat a Booking.com-on találtam, ezért ezt az oldalt ajánlom neked is.

Városok közötti tömegközlekedési lehetőség

Algarve régió déli partszakaszán könnyen lehet tömeg közlekedni. Napi több járat is közlekedik Faro és Lagos között. A buszjegy viszont elég drága. Albufeira és Armacao de pera között illetve Armacao de pera és Portimao között is 4,1 eurót fizettem egy útért.

Menetrend-információ a helyi busztársaság oldalán: itt

Lagos és Sagres között is viszonylag sok autóbusz jár, sőt Cabo S. Vincente-hez is el lehet jutni busszal. Menetrend információ a lenti képen:

Egy út ára Lagos és Sagres között: 3,85 euró

Lagos és Sagres illetve Cabo S Vincente közötti buszmenetrend

A nyugati partszakasznál már nehézkesebb a tömegközlekedés, hiszen arra fele nincsenek nagyobb települések, viszont azt hallottam, hogy a táj annál gyönyörűbb, úgyhogy aki Sagrestől menne észak fele, annak érdemes autót bérelni.

Egy alternatív lehetőség a stoppolás. Tapasztalataim alapján keresni kell városon kívül egy olyan helyet, ahol könnyen meg tudnak állni az autók. Ha sikerül ilyen helyet találni, akkor szinte várakozási idő nélkül közlekedhetünk. Én itt stoppoltam életemben először egyedül.

Mit lehet csinálni Algarve-ban?

Általában azt mondják, hogy Algarve-ban csak strandolni lehet és feküdni a parton. Ez nem igaz. Az aktív pihenést kedvelők is könnyen találhatnak elfoglaltságot, hiszen jelzett túraösvényeken lehet túrázni, illetve a bátrabbak befizethetnek kajakozásra is. Egyéb fizetett csónakos utakat is kínálnak például barlangokhoz, eldugott partszakaszokhoz, de nekem, arra már nem volt lehetőségem, hiszen én alacsony költségvetéssel utazok.

Hova menjünk pontosan Algarve-on belül?

Central-Algarve

A régió központi része (Albufeira környéke) nagyon turisztikai, habár ezen a részen is lehet találni olyan partokat, ahol szinte alig látni valakit, akkor ha elhagyjuk a városközpontokat, melyek tele vannak resortokkal és 4-5 csillagos hotelekkel.

Albufeira

Talán Albufeira az a város, ami leginkább kiveszi a szerepét a turizmusban. Szinte nincs olyan pontja ahol ne lenne egy luxus hotel vagy egy étterem. A hosteles recepciós nőtől megtudtam, hogy régen nem volt ilyen hosszú partszakasza (lenti képen látható) a városnak, csak a turizmus beindulása után kezdték el meghosszabbítani és kialakítani a strandot. A masszív turizmus hatására a helyiek inkább kiköltöztek a város szélére, úgyhogy a belvárosban látott házak nagy része ma már vendégház, bolt, üzlet vagy étterem.

Albufeira központi része teljesen ráállt a turizmusra, a part tele van hotelekkel és vendéglátóipari egységekkel

Aki nem kedveli ezt az ipari turizmust, az hagyja el Albufeira központját, a marina felé gyalogolva, majd tovább haladva a turistaösvényen ilyen gyönyörű sziklás partokra bukkanhatunk (itt már sokkal kevesebb a turista)

...és gyalogoljunk még tovább, hiszen akár egy saját strandot is találhatunk, ahol senki sincsen

...és gyalogoljunk még tovább, ameddig csak bírjuk :)

Armacao de pera

Armacao de perába inkább a helyiek és a portugálok mennek strandolni, nyaralni. Szintén ki van alakítva egy hosszan elnyúló strand. Aki egy kicsit autentikusabb környezetre vágyik, viszont szeretne inkább kikapcsolódni és csak a parton lenni, annak egy tökéletes választás lehet ez a település.

Húsvétkor hagyományos népviseletben sétáló embereket láttam a városban

Western Algarve

A nyugati parton minél inkább nyugatra haladunk, annál inkább vadregényes partszakaszba bukkanhatunk.

Portimao

Portimao hasonló jellegű, mint mondjuk Albufeira. Eléggé turisztikai, viszont ide nem csak külföldiek, hanem nagyon sok portugál is jár nyaralni.

Portimao strandja

Szintén hagyjuk el a központi turistás részt Portimaoban is, nyugati irányba gyalogolva a turistaösvényen. Ezekért a gyönyörű partszakaszokért megéri a séta.

Lagos

Ha nincs sok időd felfedezni a környéket, nem igazán szereted a turistaparadicsomokat és azon gondolkozol, hogy hol kéne megszállni, akkor mindenképp Lagosba menj. Rengeteg a hátizsákos fiatal Lagosban, úgyhogy a hostelekben könnyen lehet új barátokat szerezni és közös programokat, esetleg bulikat szervezni. Nagyon sok bár és disco van a városban, úgyhogy mindenki kedvére válogathat a szórakozási lehetőségek között. Lagos strandjait pedig a világ legjobbjai között tartják számon.

Lagos belvárosi része

Az ilyen sziklás partszakaszokhoz szintén el kell hagyni a belvárost. A világítótorony irányába kezdj el sétálni és közben csodáld a panorámát :)

Sagres

Hosszan elnyúló vadregényes homokos partszakaszok, szörfparadicsom, sziklás tengerpart, végtelen nyugalom és alig látni egy-két turistát, ez Sagres. A hangulat teljesen más mint Algarve bármely másik településén.

Ez az a hely, ahol még a központi városi strand is szép...(jobb felső kép). Képeken is látszik, hogy szezonon kívül szinte alig látni valakit a parton, pedig mi hétvégén jártunk ott

Kilátás a sagresi várból

Cabo S. Vincente, amit úgy is hívnak, hogy a világ vége. A felfedezések koráig azt hitték, hogy innen már nincs tovább. Túloldalon már Amerika. Ha nincs busz, akkor stoppolj. Mi is stoppal jutottunk ide el.

Költségvetésem 3 napra

Eljutás: Lisszabon-Albufeira retúr buszjegy: 32 euró / Lisszabon - Lagos oda-vissza jegy is 32-34 euró között mozog a 29 éven aluliaknak
szállás: 2 éjszakára: 20 euró
helyi tömegközlekedés: 12,3 euró
élelmiszer (szupermarketben) illetve kávé: 10,34 euró

Összesen: 74,64 euró

További tippek szálláskereséshez:

Ha a bookingon nem találnál szállást, még az alábbi oldalon érdemes keresgélni, ami kilistáz több szállásösszehasonlító oldalt is

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!