2014. december 7.

Lagos, a lélegzetelállítóan gyönyörű strandok városa

Az utazás előző napjáról Sintráról és a Cabo da Rocáról itt írtam.

12. nap

A buszom a Jardim Zoológico metró állomástól indult Lisszabonból Lagosba, majd kb. 4-5 óra buszozás után meg is érkeztünk Dél-Portugália festői szépségű régiójába.

A Central Guesthouse Lagos nevezetű hostelban foglaltam szállást 3 éjszakára, amit egyébként inkább apartmannak neveznék, hiszen két nagy, kétszintes lakóházból lett kialakítva. Mielőtt elindultam felfedezni a környéket, a hosteles bácsi adott egy térképet és elmondta, hogy Lagos strandjait a világ legszebbjei között tartják számon.

Habár nem láttam a világ összes strandját, de arról semmi kétségem sincs, hogy Lagos partszakaszai gyönyörűek. Aki a város legszebb partjaira kíváncsi, annak egy kicsit kifele déli irányba kell sétálnia egészen a világítótoronyig, vagy akár még tovább. Általában minél távolabb sétálsz a várostól, annál szebb partokra fogsz bukkanni.

Lagos ilyen gyönyörű homokos tengerpartokkal büszkélkedhet

Az ember és a természet által alkotott alagutak, barlangok között sétálhatunk át egy másik strandra

Kicsit tovább sétáltam a belvárostól, majd egy nagyon gyönyörű partszakaszra bukkantam. Annyira szép volt, hogy el se akartam onnan menni, csak ültem fönn a sziklán, bámultam a nagyvilágba és élveztem a kilátást. Az már csak hab volt a tortán, hogy szinte alig ment el arra egy-két ember.

/Kiegészítés: Azóta 2015 májusában is jártam itt, és a lenti képen látható részt kerítéssel elzárták.../

Soha életemben nem láttam még ehhez hasonló tengerpartot. Órákon keresztül itt ültem és csak néztem ki a fejemből.

A kis ücsörgés után folytattam a sétám a világítótorony felé, majd egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a velem szemben haladó pár magyarul beszélget. Ők szimpatikusnak tűntek, nem úgy, mint az a pár, akikkel Lisszabonban kerülgettük egymást, úgyhogy le is szólítottam őket, hogy sziasztok, ti is magyarok vagytok.

A nevüket sajnos elfelejtettem, arra viszont emlékszem, hogy nagyon aranyosak voltak és olyan jó volt hallgatni az utazásos történeteiket. Mindketten Londonban dolgoznak, de a srác eredetileg debreceni a lány pedig székelyföldről származik. Ekkor épp a nászútjuk második hetét töltötték, ami már a vége fele közeledett. Következő állomásuk Lisszabon lesz, ahonnan visszarepülnek Londonba. Az utazásukat Andalúziában kezdték, ahonnan átmentek még Marokkóba is, onnan pedig Dél-Portugália következett. Többnyire sátoroztak, viszont Marokkóban az alacsonyabb árak miatt megengedhettek maguknak egy hotelszobai szállást is. A srác előző év tavaszán járt már itt Lagosban és azt mondta, hogy akkor még szebb a táj, mivel tavasszal nem ilyen kopár a táj, mint nyáron a 40 fokban.

Az utazásuk során Marokkó tetszett nekik a leginkább. Nekem is ajánlották, hogy érdemes egyszer oda is elutazni. Ők utazás előtt egy kicsit tartottak tőle, mivel Marokkó már az afrikai kontinensen fekszik, de végül pozitívan csalódtak. Úgy gondolják, hogy kedvesek az ottani emberek, szépek a nevezetességek, az árak pedig kedvezőek. Egyedüli negatívumként a tömegközlekedést említették. Azt javasolták, hogy aki európai színvonalra vágyna, annak érdemes inkább a turistáknak fenntartott buszokra jegyet váltani, mivel a helyi buszokon nagy kultúrsokkban lehet része. Szívesen hallgattam volna még tovább a történeteiket, de már nem akartam őket tovább fenntartani a nászútjukon, úgyhogy elköszöntünk és további jó utat kívántunk egymásnak.

Utána még elsétáltam a világítótoronyhoz, ahonnan barlangnézős csónakázós útra is be lehet fizetni, nekem viszont ilyen plusz költségekre sajnos nem volt már pénzem, de nem panaszkodom, hiszen így is eszméletlen gyönyörű tájakat láthattam.

Aki nem szereti az ipari turizmust, viszont oda van a szép tengerpartokért, annak Lagos tökéletes utazási célpont

Aki szereti a vízi sportokat, az akár még kajakozásra is befizethet, de sima csónakázásra is van lehetőség

Nap végén bementem még vásárolni a helyi Sparba, ahol az alábbi élelmiszerekért kb. 8 eurót fizettem: negyed ananász, negyed sárgadinnye, 3 banán, 1 fejes saláta, 1 kaliforniai paprika, fél kiló krumpli, 3 zsemle, 6 deka szalámi, 2 konzerv olajbogyó, 400 gramm fagyasztott halfilé. Az árakra itt se nagyon lehet panasz...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

További hasznos információk egy algarve-i utazáshoz itt olvashatóak.

Hasznos linkek:

Busztársaság, akikkel Lisszabonból Lagosba utaztam: http://www.rede-expressos.pt/default.aspx
Szállásom Lagosban a booking.com oldalán.

Aznapi költéseim:
  • metrójegy Lisszabonban 1,4 euró
  • reggeli 1,9 euró
  • kaja 3,29
  • bevásárlás a szupermarketben 10,41 euró
  • szállás 3 éjszakára Lagosban 31,5 euró

Az utazási beszámoló Sagresről itt folytatódik.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!