2014. december 9.

Sagres, a vadregényes óceánpartok városa

Az utazás előző napjáról Lagosról itt írtam.

13. nap

Sagres megtekintését már többen is ajánlották az út során, Coimbrában egy izraeli srác és Lagosban a hosteles tulaj, úgyhogy nem is volt kérdés, hogy ellátogatok oda. Sagrest vagy pontosabban a Cabo de Sao Vincente pontot a "világ végének" is szokták emlegetni, mivel a felfedezések előtti korszakban úgy gondolták az emberek, hogy a tengeren túl már semmi sincsen.

Lagos és Sagres között viszonylag gyakran közlekednek buszjáratok, melyek kb. 40-45 perc alatt teszik meg ezt a távot. Út közben is rengeteg elbűvölő kis falucskát lehet látni, úgyhogy aki több napot maradna, az se fog unatkozni.

/Menetrend és hasznos infók a bejegyzés alján/

Utazás szempontjából én a szezonon kívüli hónapokat javasolnám (április-május vagy augusztus vége-szeptember), hiszen ekkor kevesebb a turista, az időjárás pedig kellemesebb. Ekkor szeptember eleje volt, a hőmérő viszont még mindig 40 fok körüli hőmérsékletet mutatott.

Itt egyáltalán nem zsúfoltak a partok, sőt... szinte alig látni valakit.

A buszmegállótól pár perc sétára van az erőd, ahonnan nagyon gyönyörű a panoráma. Azt figyeltem meg, hogy rengetegen horgásztak az erőd szikláiról, több 10 méter magasról, de még nézni is rossz volt mennyire kimentek a sziklák szélére. Valamiért a sirályok is nagyon kedvelik ezt a környéket, mivel ennyit még nem láttam egy helyen ücsörögni.

Nagyon bátrak ezek a horgászok, én biztos nem mennék ki oda a szikla szélére

Ilyen a panoráma az erődből

Az erőd után gyalogosan indultam el a "világ vége" felé, közben pedig megnéztem több partszakaszt is. A táj eszméletlen szép, nagyon gyönyörű, érintetlen óceánpartokat lehet felfedezni.

Erre fele nincsenek túlzsúfolt tengerpartok

A Sagres környéki partszakaszok inkább a szörfösöknek kedveznek, fürdőzőket alig lehet látni, inkább csak part mentén napozó emberkéket, hiszen az óceán még ebben a 40 fokos hőségben is nagyon hideg. Még Lisszabonban mesélte az a magyar nő, akivel ott találkoztam, hogy az óceánban való úszkálás veszélyes is tud lenni, mivel gyakoriak az örvények. Lagosban nem is olyan régen, még az idei szezonban egy egész család vesztette életet, amikor a kisgyereket elkapta egy örvény a szülők pedig utánaúsztak, de már egyikőjüknek sem sikerült visszajutni a partra.

Bal felső képen épp szardíniát sütnek

Sajnos végül nem sikerült eljutnom a "világ végére", mivel az eszméletlen hőségben nem bírtam tovább gyalogolni és az utolsó buszt se szerettem volna lekésni, úgyhogy inkább hamarabb visszafordultam. Habár a hosteles bácsi azt javasolta, hogy stoppoljak, mert szerinte ilyen hőségben erre fele mindenki azt teszi, de egyedül inkább nem akartam.

/Kiegészítés: Azóta kipróbáltam az egyedüli stoppolást, pont itt Algarve régióban:
Így stoppoltam életemben először egyedül.
Illetve a világvégére, azaz a Cabo S. Vincente ponthoz is sikerült eljutnom egyik barátnőmmel, akivel Sagresből stoppoltunk oda./

Néha már sivatag szerű a táj

Sagresbe kicsit sétálgattam még a házak körül is. Nagyon hangulatosak ezek a fehér kis házikók és végtelen nyugalmat árasztó utcák.

A jobb alsót elfogadnám, nem kéne nekem ennél nagyobb

Miután visszaértem Lagosba a hostelba, felmentem a tetőteraszra, hogy ott egyek meg egy fél sárgadinnyét. Rajtam kívül még két német lány volt fenn, akik egyből odaszóltak, hogy nyugodtan üljek le az ő asztalukhoz. Nagyon jó arcok voltak, már szinte két mondat után úgy beszélgettünk, mintha évek óta ismertük volna egymást. Megtudtam róluk, hogy a gimiben mindketten részt vettek egy cserediákprogramon az USÁ-ban és meséltek az ottani élményeikről is.

Habár mindketten nagyon vékonyak voltak, de azt állították, hogy az USÁ-ban sikerült több, mint 10 kilót magukra szedniük. Szerintük azért esznek sok feldolgozott élelmiszert az amerikaiak mert nincs olyan sok friss termék, mint Európában és ők jobban szeretnek csak havonta egyszer-kétszer bevásárolni és nyilván csak az egészségtelen, feldolgozott, tartósítószeres kaják állnak el hosszabb ideig.

Meséltek még az ottani diákéletről is. Ők úgy vették észre, hogy az amerikai filmek teljes mértékben fedik az igazságot. A legtöbb barátság valamilyen érdeken alapul és mindig kell lenni egy épp aktuális "best friendnek", akit akár hetente is le lehet cserélni, ha az érdek úgy alakul.

Következő nap a lányok egész napos kajak túrára mentek, de megbeszéltük, hogy este is találkozunk, főzünk valamit vacsorára, majd kimegyünk a partra inni.

Aznapi költéseim:
  • kaja 1,35 euró
  • retúr buszjegy Sagresbe 7,7 euró
  • kávé 0,6 euró
  • belépő az erődbe Sagresben 1,5 euró
  • kávé 0,8 euró

14. nap

Aznap nem mentem sehova, hanem inkább Lagosban maradtam. Szép lassan megreggeliztem a tetőteraszon, utána sétálgattam egy kicsit az utcákon majd kimentem még egy kicsit ahhoz a partszakaszhoz, ami a leginkább tetszett. Visszafele vettem egy fél görögdinnyét és újra kiültem a hostel teraszára enni, pihenni és netezgetni. Mivel már a szezonnak vége lett, így alig lézengtek vendégek a hostelban, úgyhogy az egész tetőterasz az enyém lehetett. Nagyon feelinges volt ott hesszelni.

Reggeli után egy kis séta a városban

Ücsörgés a kedvenc partszakaszomnál (ami azóta már kerítéssel van elzárva...), majd egy kis hesszelés a tetőteraszon

Délután a megbeszéltek szerint találkoztam a német lányokkal, elmentünk boltba, vettünk egy portugál bort és salátához hozzávalókat, majd visszamentünk a hostelbe elkészíteni a vacsorát. Vacsora után vettünk még egy ugyanolyan bort (azt hiszem Lagosta zöldbort, de már nem vagyok benne biztos), majd kiültünk a partra és borozgatás, beszélgetés közben megnéztük a naplementét.

Ilyen volt aznap a naplemente Lagosban

Este pedig elbúcsúztunk egymástól, mivel nekem következő nap hajnalban indult a buszom Spanyolországba, Sevillába.

Aznapi költéseim:
  • kaja 7,87 euró
  • kávé 0,8 euró
8 nap Portugália összesen: 290,18 euró -> 36,27 euró/nap

Hasznos linkek:

Algarve városok közötti buszmenetrend információ: http://www.eva-bus.com/
Információk a sagresi erődről és a belépőjegy árakról itt

Az algarve-i utazásaimról írtam egy összefoglaló bejegyzést is, sok-sok hasznos információval, mely itt olvasható.

Az utazási beszámoló Sevilláról itt folytatódik.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!