2014. december 1.

Lisszabon, a véletlen találkozások városa

Az utazás előző napjáról, Coimbráról itt írtam.

9. nap

Amikor megérkezett a vonatom Coimbrából Lisszabonba, akkor lettem figyelmes egy magyar párra, akik épp előttem szálltak le. Később a metróállomáson is láttam őket, sőt ugyanabba a kocsiba szálltunk be, majd ők is átszálltak egy másik vonalra és ott is egy kocsiba kerültünk. Ha külföldön magyarokkal találkozok, akkor sokszor leszólítom őket, velük viszont nem így tettem, mert nem igazán voltak szimpatikusak, szinte csak a negativitás áradt belőlük. Például a csaj amikor beszállt a metróba olyan következtetésre jutott, hogy itt milyen izzadságszagúak az emberek...Nem értem mi azon a meglepő, hogy melegben izzadnak az emberek...Na mindegy is.

Az előző nap foglalt hostelem környéke (Next Hostel - Intendente metróállomástól nem messze), nem tűnt valami bizalomgerjesztőnek, mivel hajléktalanok és bevándorlók nagy csoportokban bandáztak és ricsajoztak az utcán. Ezen felül a hostel sem nyerte el első látásra a tetszésemet. A recepciós csaj nem volt valami kedves és segítőkész, sőt kb még én éreztem magam szarul, hogy kérdezni mertem valamit. Még térképet se tudott adni a városról, úgyhogy a cuccaim lepakolása után elindultam a vakvilágba, mivel fogalmam nem volt, hogy pontosan hol vagyok. A metróállomáson próbáltam belőni az irányokat, hogy merre lehet a belváros. Végül sikerült megtalálni az irányt, úgyhogy már csak egy térképet kellett valahonnan szerválni. Útközben kiderítettem, hogy a Tejo folyó melletti téren a Terreiro do Paçon van egy tourinform, ahol beszereztem egy térképet és megérdeklődtem, hogyan lehet eljutni Algarve-ba illetve Sintrába.

Első látásra Lisszabon se nyerte el nagyon a tetszésemet, büdös, koszos, húgyszagú, szemetes városnak tűnt. Nem is volt már kedvem tovább sétálgatni, úgyhogy visszamentem a hostelba és inkább megterveztem az út hátralévő részét, majd lefoglaltam a buszjegyeket és a szállásokat. A terv végül így nézett ki: 3 éjszaka Lisszabonban, 3 éjszaka Dél-Portugáliában Lagosban, aztán 2 éjszaka Sevillában, Spanyolországban, majd 1 éjszaka Malagában, végül az utolsó éjszaka a malagai reptéren, ahonnan majd következő nap hajnalban indul a gépem Pozsonyba.

Annyira nem fogott meg a város, hogy aznap nem is készítettem egy fényképet sem.

Aznapi költéseim:
  • kávé, süti, víz 1,6 euró (ajajj miért ilyen finomak Portugáliában a sütik?...)
  • vonatjegy Coimbrából Lisszabonba 14,50 euró
  • buszjegy Lagosból Sevillába 17,9 euró
  • szállás foglalási díj 4,32 euró
  • szállás foglalási díj 3,84 euró

10. nap

A hostelről alkotott véleményem később se változott meg. Reggel a konyhában valami középkorú csöves kinézetű figura szívta a taknyát, aki valószínűleg ott töltötte az éjszakát is. Habár a zsebkendő használat hiánya mindennapos a déli országokban, az viszont nem, hogy csövesek flangálnak a hostelban...Fura volt ez a hostel nagyon. Ha Lisszabonba mentek még véletlenül se az Intendente metróállomás környékén foglaljatok szállást!

Erre a napra vettem egy 24 órás tömegközlekedési jegyet. A kis, fából készült villamosokat mindenképpen ki szerettem volna próbálni, úgyhogy első dolgom az volt, hogy a Martin Monizon felszálltam a 28-as villamosra, ami felvisz a S. Jorge várhoz is. A panoráma nagyon szép onnan a városra és a környék utcái is hangulatosak.

Alfama, Lisszabon legrégebbi városrésze

Visszafele már gyalog jöttem le a dombról, majd a katedrálisnál felszálltam egy random villamosra. Útközben a villamosról megláttam egy szupermarketet és mivel már nagyon éhes voltam, ezért leszálltam annak ellenére, hogy fogalmam nem volt, hogy hol vagyok. /Kiegészítés a lisszaboni 4 hónapom után: A Baixa városrészben voltam :)/ Vettem pár tengeri herkentyű konzervet, tintahalat, polipot meg egy portugál halfajtát és pár zsömlét, majd leültem egy padnál enni, viszont pár másodperc után megcsapta az orrom a húgyszag...az biztos, hogy nem ekkor ettem életemben a legjobb étvággyal, viszont a tintahal konzerv kifejezetten jó volt. Kaja után lekeveredtem a Terreiro do Paçora, majd kinéztem melyik busz megy Belém városrészbe.

Bal oldali képeken a katedrális épülete látható kívülről és belülről, jobb felsőn pedig a Terreiro do Paco tér.

Belém jó kis nyugis környék, tele múzeumokkal, parkokkal és ott található a Szent-Jeromos kolostor is, ami egyébként hétfőnként zárva tart és aznap pont szeptember 1., hétfő volt, így sajnos belülről nem tudtam  megtekinteni.

Megnéztem még a Felfedezők emlékművét és a mellette található világtérképet is, ahol a portugál hódításokat jelölték, majd egy kicsit ücsörögtem még a folyó parton.

Belém városrész, a Szent Jeromos monostor és a Felfedezők emlékműve

Na vajon kikkel utaztam együtt, amikor Belémből visszavillamosoztam a városba? A magyar párral, akikkel előző nap egy vonattal érkeztem meg Lisszabonba...

Jobb alsó képen a Belém-torony, bal alsó képen pedig a san franciscoi Golden Gate hídhoz hasonló Április 25-e híd és a Jézus szobor.

Ők is a végállomásnál szálltak le, majd egy darabig ugyanabba az irányba mentünk tovább. Az egyik kereszteződésnél egy kicsit elbambultam, mivel azon gondolkoztam, hogy merre kéne tovább menni, majd a magyar srác megszólal mögöttem, hogy a f*szért kell megmerevedni...Mire eljutott az agyamig a kedves honfitársam megjegyzése, addig ők már tovább is mentek, pedig olyan jó lett volna beszólni valamit...na mindegy, lehet jobb is, hogy erre végül nem lett lehetőség...

Kicsit sétáltam még a belvárosban a Bairro Alto negyedben, ami viszont nagyon hangulatos.

A híres 28-as "városnéző turistavillamos"

A Bairro Alto negyed szűk kis utcái nagyon hangulatosak

Nap végén visszasétáltam még egy kicsit a Terreiro do Paçora a folyó part mentén ücsörögni, ahol pedig egyszer csak az a 3 fiatal sétált el előttem, akikkel egy buszon utaztam Belémbe menet.

Aznapi költéseim:
  • 24 órás tömegközlekedési jegy 6 euró
  • belépő a várba 5 euró
  • kaja 7,25 euró

Hasznos linkek:

Portugál vasutak (menetrend, jegyár információk): https://www.cp.pt/passageiros/en/
Lisszabon tömegközlekedési infók: http://www.transporteslisboa.pt/
Szállásom a hostelbookers weboldalán itt (ez a szállás nagyon ratyi, nem ajánlom senkinek)
Online buszjegyfoglalás portugál városok között: http://www.rede-expressos.pt/default.aspx
A legjobb turisztikai honlap Lisszabonról: http://www.lisbonlux.com/
Vár (Castelo de S. Jorge) jegyár információ itt

Későbbi írásaim Lisszabonról:

Top 14 kedvenc helyem Lisszabonban
Mit és hol együnk Lisszabonban
Ezeket a Lisszabon környéki látnivalókat nem érdemes kihagyni
Lisszabon nem fogy ki a látnivalókból és a programlehetőségekből

Az utazási beszámoló Sintráról itt folytatódik.

Szállást keresel Lisszabonban? Az alábbi oldalon a legnagyobb szállásportálok árait hasonlíthatod össze.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!