2014. október 25.

Kotori-öböl

23.nap

Reggel a 11-es busszal akartam tovább utazni Dubrovnikból Kotorba, de sajnos elfogytak a jegyek, ezért csak a következővel tudtam menni, ami 15.30-kor indult. Addig próbáltam elütni az időt, kávéztam és foglaltam szállást Kotorban.

Késő délután érkeztem meg Kotorba. A busz nem kerülte meg az egész öblöt, hanem komppal keltünk át rajta, így egy kicsit rövidebb az út.

A hostel, amit foglaltam az óvárosban volt, de mire megtaláltam az beletelt vagy fél órába. Ha keresek egy címet, azt úgy szoktam, hogy először megpróbálom magam megtalálni, ha pedig nagyon nem megy, akkor leszólítok embereket. Na, itt nagyon nem ment, de kiderült, hogy nem csak nekem, hanem a montenegróiaknak sem. Leszólítottam két járőrt, de azok meg se hallgatták, hogy mit akarok. Valószínűleg nem tudtak angolul. Bementem egy ruhás üzletbe is, ahol az eladó csaj próbálta a google maps-ről kideríteni, hogy hol van, de nem sikerült neki. Utána egy másik eladót kérdeztem meg, ő azt mondta, hogy nem tudja, mert az óvárosban nincs logika a házszámok között. Nem sorrendben vannak. Aztán megkérdeztem pincéreket, akik az étterem előtt álltak, de ők se tudták. Végül bekeveredtem az egyik szűk kis utcába, ahol épp valami film forgatás volt. Odaszólt egy srác, hogy menjek ki a képből, én meg szóltam neki, hogy ok, de nem tudja véletlen, hogy hol van az a cím, amit keresek. Ő se tudta, de pont arra sétált egy ember, akit leszólított megkérdezni. Véééégre ő tudta és kiderült, hogy innen kb. 3 házzal arrébb van a hostel.

Első benyomásom az lett a montenegróiakról, hogy kicsit mogorvák, nem olyan kedvesek és segítőkészek, mint a horvátok és angolul se nagyon beszélnek.

24. nap

A napot a Szent János erődhöz való hegymászással kezdtem. Kb. 50 perc-egy óra alatt lehet fölérni a kiépített ösvényen, de mindenképpen megéri a fáradozást, mert a panoráma valami eszméletlen onnan.

Kotor az erődből

Utána elsétáltam a buszvégre és vettem egy jegyet Risanba, ahol római kori mozaikokat lehet megnézni. Én nem néztem meg, mert kívülről nem érte meg a belépő árát, viszont kicsit sétálgattam a parton és a településen.

Risan

Majd visszabuszoztam Kotor felé egy várossal arrébb, Perastba. Itt már jóval több turista volt. A part mentén vendéglátóipari egységek várják őket, illetve motorcsónakosok, akik átvisznek a szemben lévő kis szigetekre. Fölmentem a templom harangtornyába is, ahonnan szintén gyönyörű a panoráma.

Perast

Perastban nem volt konkrét buszmegálló, de a kotori busz oda fele és a risani busz Kotor felé is a főúton állt meg, úgyhogy gondoltam felsétálok ugyan oda. Már vagy 3 busz ment el, de egyik se állt meg, majd jött egy, ami már megállt, viszont jó pár méterrel arrébb. Gyors odafutottam, sikerült is elérni. Hát, ez már tényleg a Balkán, ha nem látom nem hiszem el, hogy mi van a buszon. Felszállok a buszra, jegy nincs, hasra ütés módszerrel mondanak egy árat. Először 1 euró, majd kijavították 1,5-re. Jól van, mondom nem állok le vitatkozni. A buszon a buszsofőrön kívül van egy jegykezelő emberke is. A busz nyitott ajtóval ment, a jegykezelő bácsika meg az ajtóban állt a lépcsőn és közben cigizett, ja meg közben valami török pop zene is ment. Egy élmény volt ez az buszút.

Kotorban még egy kicsit sétálgattam az óvárosban, majd kimentem az öbölhöz, ahol volt egy klub. Ültem a parton és hallgattam a jó zenéket, közben pedig gyönyörködtem a tájban.

Kotor

Kicsit gondolkodtam még a pénzügyeken is. Egyértelmű lett, hogy már csak max. 1 hétre van pénzem, tehát gondolkozni kéne azon hogyan menjek majd haza. A szerbiai árvíz miatt a vonatok bizonytalanul közlekedtek ebben az időszakban, úgyhogy végül az Eurolines-nál foglaltam egy Budva-Budapest jegyet jövő hét szombatra, így már körvonalazódott a vége ennek az útnak, ami végül 1 teljes hónapos lesz. Nápolyból repülő használata nélkül, Horvátország, Bosznia és Montenegró érintésével fogok hazaérni.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.