2022. július 27.

4. nap; 2. rész: Huacachina

2021. október 19.

A Ballestas-szigetek kirándulás után délutánra Huacachina, a sivatagi oázis volt a program. Ez egy jó hosszú nap lett, mivel a következő távolsági buszos utazást a szomszédos településről, Icából foglaltam Arequipába még aznap estére, ami egy marha hosszú éjszakai járat, de erről majd később írok bővebben.

Huacachina

Huacachina egy oázis az Atacama sivatagban. A dél-amerikai földrészen ez az egyetlen oázis, így El oasis de América, azaz Amerika oázisa néven is emlegetik.

úton Huacachinába Paracasból

Nem egy nagy terület, a tavat hamar körbe lehet sétálni, viszont lehetőség van még kimenni a sivatagba és felülni egy homokjáró autóra vagy homokdeszkázni. Mi csak felsétáltunk kicsit a homok dűnéken és megnéztük onnan is a kilátást. Nagyon különleges élmény, még oázisban sem jártam soha ezelőtt. Eszméletlen ez az ország, hogy délelőtt még pingvineket és oroszlánfókákat néztem az óceánon, délután meg a sivatag közepén járok egy oázisban...

Anya az út előtt tanulgatott magától spanyolul. Én azt hittem, hogy majd az olasszal kicsit elboldogulok, de az a baj, hogy már az olaszból sem emlékszem sok mindenre, így max a számokat tudtam használni és megkérdezni, hogy mi mennyibe kerül. Itt viszont anyának sikerült megkérdeznie egyik étteremben spanyolul, hogy ott hagyhatjuk-e a hátizsákokat délutánig, amíg sétálunk a környéken. Megértették és ott hagyhattuk :)

Nagyon hangulatos ez a kis település, biztos nagy élmény lehet itt tölteni az éjszakát a sivatag közepén, de én inkább úgy döntöttem, hogy ne időzzünk itt olyan sokat. Megnéztük még a naplementét, majd indultunk is tovább. Huacachinából tuk tukkal mentünk Icába a buszvégállomásra. Anyának a tuk tuk is újdonság volt, nagyon meglepődött, hogy nyitott, kvázi motorbiciklivel megyünk a nagy, kaotikus forgalomban. Nekem ez Ázsiából már megszokott élmény, mind a tuk tuk, mind a kaotikus forgalom.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.