2020. március 12.

49. nap: Fenqihu és az út a Sun Moon Lake-hez

2020. február 25.

Reggel, mielőtt indult volna tovább a buszunk a Sun Moon Lake-hez, még meg tudtunk állni pár órára Fenqihuban. A táskáinkat a vasútállomáson lévő lockerekben hagytuk, így nem kellett már visszameni a szállásra. A busz a Sun Moon Lake-hez egyébként Alishanból megy 13.30-kor és 14.30-kor. Mi az elsőt választottuk. Jegyet nem muszáj előre venni, a már többször említett ipass, easycard kártyát itt is lehet használni.

Ha valaki vonattal menne Alishanba Chiayi-ból, akkor ez lesz az utolsó állomása, innen busszal kell tovább menni.

Fenqihuban is van pár rövidebb túraútvonal, mi egyet tudtunk megtenni (logging trail), arra volt csak idő. Gyönyörű ez a környék is, tele bambuszerdővel, illetve fenyőfákkal.

A túra és egy kis nézelődés az óváros után tovább is mentünk először Alishanba, ahonnan egy minibusz vitt tovább a tóhoz. Az egész úton 4-en ültünk csak a buszon, rajtunk kívül egy pár utazott. Maga a tó viszont már nem ennyire csöndes, igazából ez az egy hely volt a tajvani út során, ahol az ember után kiabálnak, hogy béreljen robogót, vegyen hajójegyet, stb.

Már maga az utazás is egy élmény volt a hegyek között, az első 1-1,5 órában folyamatosan szerpentineken vezetett az út. Gyönyörűek a hegyek itt is.

Fenqihu és a vonat

Délután még volt pár óránk sétálni a tó körül is. Szállást a Sun Moon Lake Honeymoon Hotelben foglaltam Shuise településen. Ár érték arányban ez tűnt a legjobb opciónak, illetve az elhelyezkedés is tökéletes, pár lépésnyire van a tó és a buszmegálló.

Habár a Sun Moon Lake-ről lehet olyan véleményeket is olvasni, hogy túl turistás, aki látott már tavat, annak semmi érdekes nem lesz ott, én azért ezt vitatnám. Már első nap is jó volt itt sétálgatni, és a java csak most jön még...

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.