2020. március 6.

44. nap: Kaohsiung 1. nap

2020. február 20.

Ma is korán keltünk, mert 3,5 órás vonatút várt ránk Tajvan második legnagyobb városába, Kaohsiungra. Ezt a 3,5 órát azzal töltöttem, hogy szállásokat nézegettem és próbáltam kitalálni az útitervet a hátralévő napokra. A nap végére meg is lett a terv, de erre majd később visszatérek.

Kaohsiungba 3 éjszakát foglaltam a 4 csillagos J-Hotelben, ami ár érték arányban tökéletes, nem is lehet ennél jobb. Hétköznap egy éjszaka/szoba átszámítva 7000 Ft, hétvégén pedig 11700. Összességében 1 főre 1 éjszaka kb. 4300 Ft-ra jött ki... egy 4 csillagos szállodában... Ez a hotel is elég közel van a vasútállomáshoz, az ár érték arányon kívül az volt itt is a másik szempont, hogy minél kevesebbett kelljen gyalogolni, transzferezni a táskákkal.

Aznap a Lótusz-tóhoz mentünk el és megnéztük a templomokat a tó körül. Az egyik oldalon nem túlzok, kb. 20 méterenként van egy templom. Vannak hagyományos taoista templomok, meg vannak extra, nem mindennapi pavilonok is.

Az egyik legérdekesebb a sárkány és tigris pagoda. A mondás úgy tartja, hogy ha az ember a sárkány száján megy be és a tigris száján jön ki, akkor szerencsére lesz. Hát, kíváncsi leszek mikor jön a szerencse :) A pagoda egyébként nem olyan régi, 1976-ban épült.

Az út túloldalán egy másik templom...

Pár méterrel arrébb még egy...

A másik érdekes templom a tavasz és ősz pagoda, ahol egy hosszú sárkányban tudunk keresztülmenni, hogy aztán egy hídon át odaérjünk a pavilon tornyához. Ezt a templomot 1953-ban építették.

Kicsit arrébb még egy érdekes szobor és pagoda...

Utolsóként pedig a Konfuciusz templomot néztük meg, ahova csak maszkban engedtek be és még lázmérés is volt. Még jó, hogy nem tettem ki a táskámból, mert egyébként nem nagyon szoktam mászkáláskor maszkot hordani, csak a repülőn.

Aztán a buszmegállóban is volt egy templom :)

Visszatérve az útvonaltervre, 3 éjszaka Kaohsiung után 2 éjszakát foglaltam Shizhaoban, illetve 2 éjszakát a Nap Hold tónál, majd az utolsót Tajcshungban.

Pár további kép a vonatútról, a városról, a vasútállomásról és a hotelről.

a rizsföldek mellett haladt el a vonat

itt is le lehetett volna szállni a vonatról... annyi szép táj van Tajvanon, ide minimum 1 hónap kéne, de még az se lenne elég

egyébként rengeteg alagút van itt délen, hiszen a hegyeken keresztül vezetnek a sínek

Kaohsiung vonatállomása

és a kijárat...

Túloldalon már a Lótusz-tó

anya azt figyelte meg, hogy itt Tajvanon minden autó fehér vagy szürke, pirosat elvétve látni, hát nekem sikerült ezen a képen kettőt is lencsevégre kapni - egyébként tényleg nincs sok színes autó - itt nem menő  "egyéninek" lenni és eltérni az átlagtól

azért a hostelek és a vendégházak után jó ilyen helyen is pár napot megszállni :)

kilátás a hotelből

sült tengeri herkentyűk és karfiol - ezt ettem minden este :) A kaja nagyon jó itt Kaohsiungban

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.