2020. február 23.

35-36. nap: Utolsó napok a Fülöp-szigeteken

2020. február 11.

Reggel megkaptam a koronavírus teszt eredményt, ami negatív lett, úgyhogy már semmi hivatalos akadálya nem volt annak, hogy ma elhagyjam a kórházat.

Következő megoldandó feladat a repülőjegy vásárlás volt, mivel eléggé valószínűvé vált, hogy az én járatomat is törölni fogják a Fülöp-szigetek új rendelkezése miatt (törölték is), amiben Tajvant is bevonták az utazási tiltólistára. (1 hét után egyébként feloldották a tiltást, szóval ebben is rohadt sok logika volt, mint úgy mindenben ebben az országban...)

13-án Tajpejben kell lennem, mivel anya aznap délután érkezik. Az ő repjegyét már rég, még ősszel lefoglaltuk. Közben ugye kitört a koronavírus járvány, először azon izgultunk, hogy nehogy töröljék az ő járatát, utána azon, hogy időben kerüljek ki a kórházból, majd végül az én járatomat törölték... Sajnos így is plusz költség merült föl az eredetihez képest, mivel az átszámítva kb. 20 ezer  Ft-os (csomaggal 26, ha hozzáadtam volna) jegyem így 60-ra ugrott. Két jegyet kellett vennem, 30-ért Cebu-Szöul, majd újra kb. 30-ért Szöul-Tajpejt. Igazából 1 nappal az utazás előtt foglalva még így is elég jutányos... A kórházi 1 hét alatt végülis nem költöttem semmire a mobilneten és egy kaja rendelésen kívül, szóval végülis a budgetemtől annyira nem tértem el, a kórházban megspóroltam a repjegy árát 😀 A 20-at pedig hamarosan elvileg visszautalják.

Már alig vártam, hogy elhagyjam az országot... Jó volt, érdekes volt, de ennyi pont elég volt belőle. A természeti látnivalók nagyon szépek, de a városokban hatalmas a mocsok és a szegénység. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire... Az emberek nagyon kedvesek és tökéletesen beszélnek angolul, de egy idő után nyomasztani kezd az itteni lét, hogy A-ból B-be eljutni egy örökkévalóság, mert rohadt lassú a közlekedés, hogy sok a szemét és a mocsok és a logikátlanság (erről előző posztokban írtam, hogy pl. kompjegy vásárlás esetén egyszer kifizeti az ember a jegyet, majd 2 másik asztalnál külön-külön még valami plusz kikötői díjat, stb.) és rossz a levegő a nagyobb településeken a sok régi jeepney és tricikli miatt.

A kórházban jó volt az ellátás és összességében jól bántak velem, csak az elején nagyon nehezen terjedt az információ. Jó is volt ez az 1 hét wellness egyébként 😀 Csak a sok izgulnivaló ne lett volna a teszt, a kiengedés dátuma és a repjegy körül...

Fura is volt este, olyan 6 körül, amikor kiengedtek, hogy 1 hétig be voltam zárva és most szabad vagyok, látom az embereket jönni menni és kint vagyok a külvilágban nem a 4 fal között. Már szinte megszoktam a kórházi létet a végén 😀

Aznapra foglaltam egy olcsó szállást egy hotelben, elmentem egy mosodába kimosni a ruháim és betoltam még egy csoki tortát. Este jött ki rajtam az elmúlt napok stressze, éjszaka szinte alig tudtam aludni.

2020. február 12.

Reggel még megreggeliztem a hotel tetőteraszán, elmentem átváltani a megmaradt pezóm tajvani dollárra, aztán indultam is a reptérre. Azt hittem innen már minden egyszerűen fog menni, de persze a Fülöp-szigeteken semmi sem olyan egyszerű...

itt is megvan a kontraszt...

Ázsiában nem számítanak fel plusz költséget a reptéren való becsekkolásért, így nem online szoktam becsekkolni, hanem mindig helyben a reptéren. Odamentem most is a check-in pulthoz, mutatom a csajnak a foglalásom - Cebu-Szöul. Ezután kérdezi, hogy Szöulban maradok-e? Mondom nem, Tajvanra megyek egy nappal később 13-án. Azt mondja a csaj, hogy akkor mutassam meg neki a Tajvanról kifele szóló repjegyem. Nem nagyon értettem, hogy erre miért van szükség, hiszen most a Fülöp-szigeteken vagyok, onnan Dél-Koreába megyek, ahonnan szintén van kifele jegyem (két külön légitársaságnál volt a foglalásom nem egy foglalás alatt a Cebu-Tajpej - ezért is volt fura, hogy miért kell a Tajpejről kifele jegy, mit érdekli az első légitársaságot, hogy Tajpejből majd hova és mikor megyek), de szerencsére a Tajvanról kifelét is lefoglaltam már, így meg tudtam neki mutatni; Tajpej - Bangkok március 3-án. Erre azt mondja a csaj, hogy mutassam meg neki a hotel foglalásom Tajpejben és Bangkokban is. Na ezt már végképp nem értettem. A légitársaságok csak a kifele jegyet szokták kérni, hotel foglalást idáig soha nem kértek tőlem. A bangkoki foglalást meg egyáltalán nem értettem. Nem is tudtam volna neki szállás foglalást mutatni Bangkokban, hol van az még... Mondtam is a csajnak, hogy ennek most mi köze van a Cebu-Szöul járathoz a Fülöp-szigetek utáni 3. országbeli szállás foglalásnak... A csaj vagy 10 percet telefonálgatott közben a főnökével, ő mondta neki az instrukciókat, hogy mit kérjen tőlem... Jó, hogy nem kérték el Budapestig az összes foglalásom... Már mást igazából nem is tudtam volna mutatni csak egy Szöul-Budapest jegyet július 8-ra 😅Vagy negyed óráig tartott a máskor 2 perces folyamat...

Ezután a security check-nél a laptopomat is átvizsgálták valamivel (ilyen se volt még előtte soha), aztán utána végre bekerült a kifele pecsét a Fülöp-szigetekről az útlevelembe...

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.