2020. február 2.

17-19. nap: Banaue-ból Bantayanra való eljutás, 3 teljes nap utazás...

2020. január 24.

Batadról a busz kerülőúton megy el Baguioba, de szerencsére vannak kisbuszok is, amik kb. 6 óra alatt megteszik az utat.

Ezen a képen nem csak az érdekes, hogy emberek ülnek a jeepney tetején (az mindennapos erre), hanem a vezetékek. Ami keresztbe megy az áramvezetéken, az a vízvezeték, amiről az előző posztban írtam. Ezért megy el sokszor itt a faluban az áram...

Több magánvállalkozó is üzemeltet járatokat naponta többször is indulnak kisbuszok. Ezeket a járatokat főleg helyiek veszik igénybe, rajtam kívül egy turista sem volt a buszban. Szerintem a legtöbb turista az éjszakai busszal megy Manilába, de én Manilát és az éjszakai buszozást is szerettem volna elkerülni.

A kisbusz útközben megállt több helyen is, ahol utasokat szedett föl, illetve lehetőség volt wc-re menni és kaját venni.

ilyen wc-k vannak Észak Fülö-szigeteken. Láttam már sokféle wc-t Délkelet-Ázsiában, de iyet még nem. Ez az ülős és a guggolós között van valahol félúton...

Baguioba érve jó nagy dugóba keveredtünk, kb. gyalog gyorsabban lehetett volna haladni, mint az úton. Ha ez egy pár száz ezres város, akkor mi lehet a fővárosban...

Egyébként ha a helyiek azt mondják egy buszútra, hogy x óra érdemes inkább x+1-gyel kalkulálni.

Az éjszakát Baguioban töltöttem. Este még elmentem a buszvégre megkérdezni, hogy mennek a buszok holnap a Clark reptérre.

2020. január 25.

Reggel amint felkeltem indultam is a buszvégre, hogy biztos legyen helyem a buszon és el tudjak indulni a 10.15-össel. 5-6 óra buszozás jön újból...

Olyan 4 körül meg is érkeztem a reptérre. Időm még jó sok volt, mivel csak este 8 után indult a gép. Gondoltam eszek valamit majd a reptéren, de ez a reptér olyan kicsi, hogy a security előtt konkrétan semmilyen üzlet nincsen... A reptér bejáratával szemben viszont van egy étterem és egy 7Eleven, érdemesebb inkább ott enni. Pedig elvileg ez egy nemzetközi repülőtér.

A hülye díjak a Fülöp-szigeteken persze nem fejeződik be az "environment fee-vel". A reptéren reptéri illetéket kértek (150 pezó) a security után... Nem értem miért nem lehet ezt a repjeggyel együtt beszedni, aztán majd a légitársaság elutalja a reptérnek. Elvileg a nagyobb reptereken így van már, 1-2 kivétel van csak. Clark pont az.

A repülő szerencsére kicsit még hamarabb is elindult. Irány Cebu!

Még mielőtt ideértem volna a Fülöp-szigetekre úgy gondoltam, hogy elmegyek Palawan szigetre is, de a hosszú transzferidők miatt végül úgy döntöttem, hogy inkább kihagyom és egyenesen Cebura megyek, mert majd onnan repülök tovább Tajvanra is.

Késő este érkeztem Cebu city-be, a reptérről fogtam egy Grab taxit (Uber szerzűség Ázsiában) és elmentem a szállásomra. Nem tűnt valami bizalomgerjesztő helynek este ez a város...Nem hiszem, hogy szívesen sétálgatnék itt sötétedés után.

2020. január 26.

Igazából csak aludni álltam meg Cebu city-ben, ahogy felkeltem indultam is az északi buszvégállomásra.

Itt a városban a jeepney-knek száma van, viszonylag könnyen ki lehet igazodni közöttük, mivel a google térkép mutatja, hogy melyik hova megy, csak a buszmegállók nincsenek kijelölve. Nekem sikerült elérni egyet a piros lámpánál, akkor fel tudtam szállni. Kemény 10 pezóért, átszámítva 60 Ft-ért elbuszoztam a buszvégre.

Itt a Fülöp-szigeteken tök sok pékség van, ahol általában egy péksüteményt 5 pezóért árulnak. Kb. 3-4 db-bal teljesen jól lehet lakni, ami azt jelenti, hogy 90-120 Ft-ból meg lehet reggelizni.

Újból 4-5 órás buszút következett..., pedig csak kb. 100 km-t kellett megtenni. Eszméletlen lassú itt a Fülöp-szigeteken a közlekedés.

útközben belefutottunk egy felvonulásba

Miután megérkeztünk a kikötőbe újabb felvonását ismerhettem meg a hülye díjaknak. Először az egyik asztalnál megvettem a kompjegyet, majd a szembe asztalnál kifizettem a kikötő díjat. Ezt miért nem lehet egybe? Na mind1.

ilyen hajóval mentem, jó rozsdás volt

Most kb. 1 órás komp út következett. Már alig vártam, hogy odaérjek a szállásra és lezuhanyozhassak. A következő meglepetés ekkor ért. Ilyen undorító szálláson nem nagyon jártam még, pedig mindig olcsó helyeken szállok meg. Az egyik dolgozó ruhája elhajítva a folyosón, az ajtó szinte le van rohadva, alig lehet becsukni, a fürdű és a wc pedig tiszta mocsok, teli szúnyoggal.

ez volt az egyetlen tükör a házban... ez is törött és olyan magasan, hogy el se értem

Este gondoltam lemegyek a kikötő melletti strandra. Azt mondja az ürge, hogy belépős. Mondom mennyi? Azt mondja 500 pezó, átszámítva 3000 Ft. Azt hiszem már nem lepődök meg itt semmin... Fogtam magam arrébbmentem egy utcával és lesétáltam ingyen... A naplementem pont az ellenkező oldalon volt, de azért a színek szépek voltak, a part már annyira nem volt nagy szám.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.