2020. február 10.

20-22. nap: Bantayan

2020. január 27.

Ma bicót béreltem és felfedeztem a szigetet.

Reggel strandoltam egy kicsit, kipihentem az elmúlt napok utazásának fáradalmait, majd délután felültem a bicóra és körülnéztem, hogy mi van itt.

A térképen kinéztem egy helyet, a mangrove parkot, az volt az első célpont. Amikor letértem a betonozott útról és rákanyarodtam egy földútra körülöttem mindkét oldalt pálmafák szegélyezték. Nagyon hangulatos volt itt tekerni. Néha eljött 1-2 robogós vagy pár gyerek, akik mind köszöntek, hogy hello.

Itt a Fülöp-szigeteken nagyon sok pékséget találni, szinte minden kanyarban van egy. Szeretik a helyiek is az édességet. Itt a semmi közepén is találtam egyet, meg is álltam kicsit sütizni.

Miután odaértem a mangrove erdőhöz, láttam, hogy vannak étel árusok. Már tegnap este is kipróbáltam egy helyi kifőzdét, ahol nem menü van, hanem már elkészült ételeket tartanak fazekakban és abból mernek ki. Itt is olyan volt. Egy veszélye van ennek, hogy ki tudja mióta áll...Tegnap tintahalat ettem, most halat kértem.

A mangrove park nagyon tetszett, fa cölöpökön lehet egy kört tenni. Durva milyen gyökerei vannak a mangrove fáknak.

Miután kijöttem még megittam egy kókuszt, aztán tekertem tovább. Azt hittem, hogy lesznek még szép partok, de nem igazán találtam. Északabbra a part mentén kagylókat halásznak, tele van minden kagylóval és jó büdös is van erre fele. Mivel nem találtam itt már semmi érdekeset, inkább visszafordultam. Még egy nagyobb településen mentem keresztül, ott megnéztem a katedrálist. Habár hétfő volt, de pont misét (vagy lehet, hogy temetést) tartottak.

Útközben még azt volt érdekes látni, hogy milyen vityillókban laknak a helyiek. Van, aki tök rendezett, takaros házat épített, de némelyik családnak csak egy kis fa viskó jutott.

Este éreztem, hogy valami betegség kerülget, a hasam se teljesen oké, illetve talán egy kis hőemelkedésem is lehet. Szerintem túl bátor voltam ma azzal a hallal...Ki tudja mióta állt a napon. Először megfázásra vagy valami vírusra gondoltam, úgyhogy megittam egy neocitrant.

2020. január 28.

Ma konkrétan nem csináltam semmit, csak strandoltam és pihentem. A paradise beach nagyon jó itt Bantayan szigeten. Csomót lehet begyalgolni a vízbe, még akkor is leér a lábunk, így az is biztonságban érezheti magát, aki fél a mély víztől. A Santa Fe kikőtő melletti strand nekem nem tetszett, szerintem inkább ide érdemes jönni.

Még az tűnt fel, hogy rengeteg itt a szigeten a nyugati férfi - helyi nő páros, de itt nem csak idős nyugati, fiatal helyi, hanem hasonló korúakat is látni. Két pár beszélgetését pont elcsíptem, az egyik pár Svédországban él, svéd férfi, filippínó nő, a másik pár Hollandiában, holland férfi, filippínó nő. Mindkét pár a nő rokonait jött meglátogatni és ezt összekötötték egy kis nyaralással is. A hollandiai párnak gyereke is volt, a kislány csak hollandul beszél. Mögöttem egy fiatal francia srác és fiatal helyi csaj feküdt a parton, de persze a klasszikus idős nyugati, fiatal helyire is láttam példát.

Este megittam még egy neocitrant, mert úgy éreztem, hogy lázam talán nincs, de valami még mindig kerülget. Napközben nem is mertem nagyon enni, csak kókuszt és chipset, mert közben hasmenésem is lett, arra meg bevettem Bolus Adstringents.

2020. január 29.

Ma is folytattam a semmit tevést, viszont átmentem egy másik szállásra, ahol privát fürdőszobám is volt, úgyhogy kiélveztem, hogy végre tisztaságban vagyok. Strandoltam, kókuszoztam, pihentem, kb. ebből állt a napom.

Még az tűnt fel itt Bantayanon, hogy nagyon sok a szuvenír árus gyerek, akik már szinte agresszívan jönnek oda az emberhez, hogy vegyen valamit. Előző nap 3 gyerek jött oda hozzám és már sírást imitáltak, hogy vegyek valamit. A sima nem, köszönöm-re se mentek el, végül én mentem arrébb. A felnőtt szuvenír árusok is eléggé agresszívan próbálják a napszemüveget és a gyöngy karkötőt értékesíteni, hiába mondtam kétszer, akár háromszor, hogy köszönöm nem kérek, nem értik. Később már az volt a taktikám, hogy inkább nem mondok semmit. Érdemes olyan helyre feküdni, ahol többen vannak, azt vettem észre, hogy oda nem jönnek.

Este még egy neocitrant betoltam, a hasam kicsit jobb lett, de még mindig nem teljesen okénak éreztem magam.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.