2020. február 1.

15. nap: Banaue

2020. január 22.

Reggel indultam tovább Sagadából Banaueba. Az eredeti tervem az volt, hogy befizetek a 2 napos rizsterasz túrára, de nem volt nálam elég készpénz, Sagadában pedig az ATM nem fogad el külföldi bankkártyákat, így nem tudtam többet levenni. Ezért végül úgy módosult a terv, hogy két éjszakát maradok Banaue-ban, aznap délután sétálgatok a településen, megnézem a rizsteraszokat ott, majd következő nap átmegyek Batadra, ahol elvileg sokkal látványosabbak a rizsteraszok.

Banaueba délután érkeztem meg, szerencsére most nem volt olyan vészesen hosszú a buszút, csak kb. 3 óra.

Maps.me-n próbáltam sétaútvonalat keresni, amit megcsinálhatnék egyedül. Bevezetett a térkép a falu szélén a házak sűrűjébe, szűk kis lépcsősorokon kezdtem el feljebb menni a domboldalon. Az elején nem tűnt vészesnek, de amikor már alig voltak emberek körülöttem, majd 3 gyerek kezdett el futni felém, ordítva, hogy "give me money", akkor gondoltam, hogy inkább visszafordulok és folytatom az utam a főúton. Azért ez már szegényebb település, mint Sagada.

A főúton pár km-t fölfele gyalogolva több kilátópontot is meg lehet nézni, csak kicsit idegesítő a sok tricikli, motor, autó és azok bűze. A tricikli különösen. 1000 éves járműveket használnak, a pöfékelés borzasztó.  A kis vityillók az út mellett is érdekes látványt nyújtanak, még itt is angolul van kiírva, hogy eladó malac, kacsa, csirke, stb.

Az egyik kilátónál odajött hozzám egy idős bácsi hatalmas szakállal, hogy csináljak vele közös képet. Gondolom nem ingyen akarta volna. Inkább tovább is álltam.

Este a szálláson lefoglaltam a triciklis transzferem Batadra, oda-vissza 800 pezóért, átszámítva kb. 4700 Ft-ért. Az elmúlt pár nap alatt azt tapasztaltam, hogy a Fülöp-szigetek a környező délkelet-ázsiai országokhoz képest kicsit drágább és talán ár érték arányban sem lenne a győztes, de erre majd 3 hét múlva visszatérek.

a szállásom Banaueban

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.