2020. január 15.

4. nap: Sai Kung túra

2020. január 11.

Előző nap este gondoltam ránézek a Couchsurfingre, esetleg kiposztolta-e valaki, hogy megy túrázni, mert akkor csatlakoznék valakihez, nem volt kedvem egyedül menni. Szerencsére találtam túra társakat. Egy angol srác posztolta ki, hogy a Sai Kung parkba menne túrázni, aki akar csatlakozhat. Írtam is neki, hogy mennék.

A találkozó reggel volt az egyik metró állomásnál, ahova a szállásomtól kb. 50 perc volt eljutni busszal, metróval kevesebb, kb. 35 lett volna, de egyszer át kellett volna szállni még egy másik vonalra. Tegnap úgy éreztem, hogy nem teljesen igazodok ki a hong kongi metróhálózaton (amikor ezt a posztot írom ez már gond nélkül megy), úgyhogy inkább a hosszabb úton, de közvetlen busszal mentem.

Rajtam kívül még egy indiai srác jött, végül 3-an indultunk neki a túrának. A metrótól még buszoznunk kellett egy darabig és még egy másikra is átt kellett szállni, mire odaértünk a túra kezdőpontjához.

Az angol srácról kiderült, hogy már kb. 2 éve utazik folyamatosan. Már Mongólián kívül szinte teljesen bejárta Ázsiát. Kalandosabbnál kalandosabb sztorikat tolt folyamatosan Pápua Új-Guineán át Indiáig. Hong Kongba járt egyetemre, meg Kínában; Pekingben, illetve Ausztráliában is élt, egyébként meg beszél mandarinul is, úgyhogy jó volt hallgatni a történeteket, mert valóban érdekesek voltak. Most épp várakozó állásban van, mivel úgy tűnik, hogy megkap egy munkát azt hiszem az ENSZ-nél Libanonban, ilyen NGO féle szervezetében, ahol szíriai menekültekkel kell foglalkoznia. Mivel a hivatalos szerződést még nem kapta meg, ezért még nem veszi készpénznek az ajánlatot. Úgy gondolta, hogy amíg várakozik átjön Hong Kongba is, mivel már rég volt itt, kicsit körülnéz újra és megcsinálja már negyedjére is ugyanezt a Sai Kung túrát...Tervei között szerepel még, hogy Dél-Amerikába is elutazik és megtanul spanyolul. Útiterve ettől az állástól függ. Az indiai srác pedig a 4 seasons szállodánál szakács.

A túra kb. 16 km volt, nem volt annyira vészes, viszont a reggeli fél 7-es kelés és az előző napok kialvatlansága miatt a végére én eléggé fáradtnak, vagyis inkább álmosnak éreztem magam. Az eleje nem volt annyira nagy szám, de amikor a strandokhoz értünk onnan káprázatos volt a táj.

Még az volt meglepő, hogy tegnap a felhőkarcolók látképe fogadott, most pedig egy teljesen más képét látom Hong Kongnak; ahol minden zöld és természetközeli. Habár erre számítottam, hogy Hong Kong nemcsak a belváros, ezért is maradok 9 éjszakát.

építkezéseknél itt bambuszból állványoznak - ez is nagyon érdekes volt számomra

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.