2019. december 22.

108-117. nap 6.rész: Cradle Mountain és a vombatok

2017. március 11-20.

A Narawntapu Nemzeti Park után a következő állomásunk a Cradle Mountain volt.

Cradle Mountain

A jégkorszak által alakított Cradle Mountain Tasmania egyik legérdekesebb és leggyönyörűbb látnivalója. A környéken rengeteg könnyebb és nagyobb kihívást jelentő útvonal között választhatunk. Itt található Ausztrália leghíresebb túraútvonala az Overland track, mely a Cradle Mountain és a St. Clair-tó között halad végig. A táv hivatalosan 65 km, viszont sokan a tavon való kompos átkelés helyett inkább meghosszabbítják az útvonalat és a tó körül haladnak végig a célhoz, így végül 82 km-t tesznek meg. Ezt a túrát átlagosan 5-6 nap alatt szokták teljesíteni, a rekordot viszont egy ausztrál tájfutó tartja, aki 7 óra 25 perc alatt végzett.

Az autót érdemes a látogatóközpont előtti parkolóban hagyni, majd a központban a nemzeti park bérletünket bemutatva ingyenes jegyet kapunk a Dove-tóig közlekedő hop on hop off buszra. Mi először az utolsó állomásig, a Dove-tóig mentünk, ahol az alábbi útvonalat tettük meg: Lake Lilla track-en indultunk el, melyről a Wombat pool trackre tértünk rá, ami az Overland track-en haladt tovább a Marions kilátópont felé, ahonnan egy meredek út vezet vissza a tóhoz.

A túránk után újra felszálltunk a hop on hop off buszra, majd a következő állomásnál, a Ronny Creek-nél szálltunk le, mivel a buszsofőr azt mondta, hogy ott a legnagyobb az esélye a vombattal való találkozásnak. Igaza volt, a rövid sétánk során több eszméletlen cuki vombatot is láttunk.

vombat lak

szállásunk: Rosebery-ben egy ingyenes parkolóban

Rosebery – Montezuma vízesés

Nekünk sajnos nem fért már bele, viszont aki erre járna annak egy további kirándulási ötlet a Montezuma vízesés, mely Tasmania legmagasabb vízesése. A vízeséshez oda-vissza 3 órás esőerdei túra vezet végig a Roseberytől 2 km-re található Williamsfordból.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.