2019. december 25.

108-117. nap 10.rész: Tasmania legszebb tengerpartjai

2017. március 11-20.

Ebben a bejegyzésben Tasmania keleti oldalát mutatom be, ahol eszméletlen szépségű tengerpartokat csodálhatunk meg. Van itt fehér homokos part, ami úgy néz ki, mintha a trópusokon lenne, de vadregényes, sziklás partszakaszokat is láthatunk.

Maria-sziget

A Maria-sziget is elvileg egy kiváló hely a túrázásra és érdekes szikla formációk megtekintésére. A szigetre autót nem lehet átvinni a Triabunnából közlekedő komp csak gyalogosokat szállít. A túloldalra érkezve viszont már lehetséges autót bérelni. Nekünk sajnos nem volt már rá időnk és pénzünk, de ha egyszer visszajövök Tasmaniába biztos, hogy ellátogatok a Maria-szigetre is.

Freycinet Nemzeti Park

A Freycinet Nemzeti Park és egész Tasmania egyik leglátogatottabb nevezetessége a Wineglass-bay. Érdemes végigmenni a 13 km-es túrán, mely érinti a kilátót, magát az öblöt és a sokkal nyugodtabb Hazards beach-et, ahol akár tengerparton ugráló wallaby kengurut is fényképezhetünk. Aki jobban meg szeretné ismerni a környéket, az több napos túrára is indulhat, hiszen a nemzeti park teles-tele van jól kiépített túraösvényekkel. Élelmiszert és vizet mindenképp érdemes vinni, hiszen élelmiszerboltot nem nagyon találunk a környéken.

Mi a White water wall ingyenes kempingben szálltunk meg, mely szintén egy kietlen, vadregényes része a nemzeti parknak. Hivatalosan csak 4 kerék meghajtású járművel lehet odajutni, viszont mi nem kapcsoltuk át a Mitsubushi Challengeren ezt a funkciót és másokat is láttunk a miénknél kisebb autóval a kemping területén.

Bicheno

Elvileg itt van a legnagyobb esélye annak Tasmaniában, hogy pingvinekkel találkozhatunk a strandon. Mi csak áthaladtunk a városon, nem volt időnk körülnézni.

Bay of fires

A Bay of fires, azaz a tüzek öble egy kiváló hely a tasmaniai út befejezésére, hiszen itt leginkább csak pihenni és relaxálni tudunk. Habár a víz hideg, de a tengerpart simán felveszi a versenyt bármelyik trópusi stranddal.

---

8. nap: Wineglass bay, szállásunk White water wall ingyenes kempingben
9. nap: Bay of fires, szállásunk Bay of Fires campground
10.nap: utazás vége

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.