2019. május 25.

55. nap: Túrázás és hajókázás a Cat Ba Nemzeti Parkban

2017. január 17.

Azt hittem, hogy egy könnyű sétára és egy kis hajókázásra fizettem be, de végül sokkal izgalmasabb lett ez a nap.

Miután az idegenvezető bácsika összeszedett mindenkit, felültünk a helyi buszra és elindultunk a Cat ba nemzeti park felé. Habár a brosúrában az volt írva, hogy kb. 4 órás túra a program, de igazából akkor nem is tudatosult bennem, hogy az valószínűleg nem 1-2 km-es séta lesz. Csak akkor szembesültem azzal, hogy ma 15 km-t kell legyalogolnom, amikor a bejáratnál ezt az idegenvezetőnk közölte. A 15 km-rel nem is lett volna gond, ha nem lettem volna megfázva.

Az esővel már megint nem volt szerencsénk és a reggel bevett lázcsillapító is megtette a hatását, így a nap végére csavarni lehetett a vizet (izzadságot) a pólómból. A 15 km se egy könnyű séta volt az erdőben, hanem 6 km már szinte sziklamászás volt, hiszen nem kitaposott útvonalon haladtunk, hanem köveken kellett föl le mászni. Egy élmény volt, így az esőben a csúszós köveken haladni és mászni. De a legkomolyabb, hogy a kb. 60-65 éves idegenvezető bácsika ezt megcsinálja heti 4-5-ször.

Sapában 3 napon keresztül délben, este pontosan ugyanazt a kaját ettük, úgyhogy kicsit már unalmas volt, de itt egy olyan kiadós, ízletes ebédet kaptunk, hogy szó szerint 4-szer szedtem. Ebéd után már csak egy könnyed 4 km várt ránk, csodás környéken, völgyeken át, majd a napot egy kis hajókirándulással zártuk.

Hihetetlen gyönyörű ez a környék és jó időben szerintem még csodálatosabb lehet. Továbbá az a jó benne, hogy egyáltalán nem turistás, legalábbis nem zavaróan, legalábbis így januárban.

Ezt a programot mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szeret túrázni. Télen az eredeti ár 20 dollár, de én megkaptam 18-ért, amit teljes mértékben megért.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.