2018. november 17.

14. nap: Sukhothai

2016. december 7.

A hostelben megismerkedtem egy német sráccal, aki pedig előző nap lebandázott egy holland fiúval, így végül hárman indultunk el felfedezni Sukhothai történelmi parkját. A bejárat közelében fillérekért lehet biciklit bérelni, amivel egyszerűbb és szórakoztatóbb is a közlekedés a romok között.

Ilyen busszal lehet eljutni az óvárosból az új városba. Szállást érdemes az új városban foglalni, mert ott sokkal olcsóbb, viszont a busz elég gyakran közlekedik, így az eljutással nem lesz gond.

Sukhothai a thai kultúra, civilizáció bölcsője. Itt jött létre az ország első királysága, melynek fénykora a 13. és a 14. század volt. A birodalom legjelentősebb királya Rama Kamhaeng (Bátor Ráma) volt, aki jelentős területeket hódított meg, bevezette az írásjelek használatát, fellendítette a kereskedelmet és támogatta a buddhizmust és a művészeteket. - forrás

A régen virágzó birodaloból már csak romok maradtak meg, viszont mindenképpen érdemes rászánni egy napot a felkeresésére, hiszen a városnak nagy a történelmi jelentőssége és még nem fedezte föl a tömegturizmus. A romok bejárására fél - egy nap elég.

Ebédre beültünk egy utcai kifőzdébe, ahol én a papaya salátát választottam, mivel tegnap a buszon egy thai lány javasolta, hogy kóstoljam meg. Úgy gondoltam, hogy a papaya saláta valamilyen gyümölcssaláta szerűség lehet, de meglepődtem, amikor egy káposztasalátának kinéző és löncshús féleséggel kevert valami került a tányéromra. Ebbe az ételbe még az éretlen gyümölcsöt reszelik le, ezért nem édes. Nem mondom, hogy rossz volt, érdemes kipróbálni, de ettem már itt Thaiföldön jobb kaját is. A hasmenésem után elég rizikós választás volt ez a nem hőkezelt, ki tudja hány légy által megízlelt saláta, de szerencsére úgy tűnik nem lett semmilyen bajom tőle.

Este kimentünk még egy bárba enni/sörözni, ahol egy ladyboy volt a pincér(nő), így végre elmondhatom, hogy láttam ladyboy-t is a thaiföldi tartózkodásom alatt.

Pár kép az új városról is, ahol turistát egyáltalán nem látni:

Következő nap: Ne tervezz sokat!

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.