2014. október 5.

Korcula

18. nap

Korán reggel érkeztem az éjszakai busszal Splitből Korcula szigetére, azon belül is az ugyanazon nevű városba. Nem sikerült valami sokat aludnom, mivel szárazföldön csak boszniai határátlépéssel érhető el a sziget, és ez kétszeri útlevél ellenőrzést is maga után vont. A szigetre pedig kompok viszik át az autókat illetve a buszokat.

Korcula a kompról

Korcula egyébként Horvátország második legnépesebb szigete, nevét pedig a görög alapítói adták, ami azt jelenti, hogy fekete Korfu, a sziget fenyőerdői miatt.

Tegnap Sibenikben a recepciós lány felírta nekem az infókat Korcula városban található hostelről. Elvileg, ha valami utazási irodába bemegyek, akkor oda elém fognak jönni. A csaj a hostelbookers-ről írta ezt ki nekem én pedig később rápillantottam a hostelworld-re is, ami szerint Vela Lukában, a sziget másik végén is van valamilyen hostel.

Megérkezésemkor még szinte semmi nem volt nyitva, szerencsémre egy kocsma kivételével a buszállomás mellett. Reggeli kávé után besétáltam a városba, majd megláttam azt az utazási irodát. Pár percet várnom kellett a nyitásig, majd bementem érdeklődni. Mondtam, hogy nem tudom, hogy hol szálljak meg, itt vagy Vela Lukán, majd megkérdeztem, hogy ők mit tanácsolnának. Erre azt mondták, hogy ez a sziget "fővárosa", úgyhogy szerintük maradjak itt. Végül úgy döntöttem, hogy itt alszok, majd felhívták nekem a hostelt megkérdezni, hogy van-e szabad hely, és ha van jöjjenek értem. Volt.

Pár perc után meg is érkezett egy kis furgonnal a srác, majd mentünk a hostel felé. Közben megjegyezte, hogy nem sok magyar fordul meg nála és egyébként nem gondolta volna, hogy magyar vagyok, inkább spanyolnak vagy olasznak nézett. Hát, Szicília óta elég sokat voltam a napon, valószínűleg azért. Az első kijelentésére pedig válaszoltam, hogy nálunk nem annyira népszerű a hátizsákos utazás. Viszonylag sokat kellett menni, mire odaértünk a hostelhez. Kb. 9 körül lehetett, de még az egész szoba aludt, ahova kerültem, így csak lepakoltam és jöttem is kifele a nappali szerűségbe. Ja, mert hogy ez nem egy tipikus hostel volt, hanem egy 2 szintes nagy családi ház, ahol a srác is lakott. A konyhaszekrényen már nem volt egy talpalatnyi hely és a mosogató pedig tele volt koszos poharakkal és tányérokkal. Party hostel feeling..., amik nem szoktak a kedvenceim lenni, mivel én nem vagyok valami nagy party arc. Inkább a beülős, beszélgetős, iszogatós esték pártján állok és nem szeretek későn kelni, ha utazok, meg úgy egyébként se tudok sokáig aludni.

Kicsit leültem a nappaliban, majd elkezdtem gondolkozni a pénzügyeimen. Először úgy gondoltam, hogy Korcula után átmegyek Hvar szigetre, majd Brac-ra, majd újra Splitbe érkezve megyek tovább Mostárba, Boszniába. Na, ezt gyorsan el is vetettem, mert rájöttem, hogy akkor kétséges, hogy marad-e pénzem Montenegróra. Majd szóltam a srácnak, hogy maradnék még egy napot, majd végre jöhetett a környék felfedezése.

Megnéztem az óvárost, ami nagyon hangulatos, de leginkább a természeti szépségek ragadtattak el. Annyira szép tiszta átlátszó a víz, hogy szerintem ilyet még nem igazán láttam előtte. A növényzet is elragadó, hol egy olajfaültetvény, hol egy szép rózsaszín bokor.

A hostel gyalogosan kb. fél órára volt az óvárostól. Lefele ezt sikerült kb. 45 perc alatt megtennem, vissza fele pedig közel egy óra alatt. Rohadt meleg is volt, tűzött a nap, ilyen meleget még Olaszországban se éreztem és valahogy nem sikerült belőni az utcát. Jó pár perc bolyongás után megláttam egy taxit és benne pár fiatal srácot, na akkor gondoltam, hogy jó irányba haladok csak követni kell őket. És bejött, mivel ők is ugyan oda mentek.

Délutánra nem terveztem semmi különöset, összeszedtem a fürdőruhámat, majd visszasétáltam a városba megvenni a buszjegyem Mostárba, holnap utánra, majd elmentem egy kicsit strandolni.

Este netezgettem a nappaliban a kanapén, majd gyűlt oda még egy kis társaság, pár szlovén fiú. Elkezdtem velük beszélgetni. Mondták, hogy jártak már Magyarországon, majd egyszer csak az egyik srác megszólal: kérdezhetek valamit? Mondom kérdezz. Erre a srác: "ti miért raktok cukrot a salátába?" Hát, mondom én nem szoktam, de tényleg van ilyen. Majd folytatja a másik srác: "én azon lepődtem meg, hogy nálatok a cigányoknak milyen jó zenéje van. Voltunk Budapesten egy étteremben és ott zenéltek." Én meg mondtam nekik, hogy először Szlovéniába, Mariborba akartam menni Erasmusra, pont oda, ahonnan ők is származnak, de akkor nem jött össze. Mondták, hogy Szlovénia is szép ország, de nincs annyira marketingelve, mint Horvátország. Utána átterelődött a magyar nyelvre is a beszélgetés. Arról az maradt meg nekik, hogy milyen hosszúak a települések nevei. Autópályán közlekedve, szinte még idő se marad arra, hogy elolvassák a közlekedési táblát. Ja meg kiderült, hogy az egyik srácnak is van egy olyan ismerőse, aki hobbiból tanult meg magyarul és már több, mint 10 nyelven beszél...Az a komoly, hogy két napon belül ez már a második, hogy azt hallom, hogy valaki hobbiból tanul magyarul.

Közbe oda jött még két svéd srác is, akik nem rég jártak Budapesten, ami nagyon tetszett nekik. Majd a szlovén fiúk elkezdték kritizálni a magyarok angoltudását, mert akiket leszólítottak Pesten nem nagyon tudtak nekik segíteni. Kérdeztem, hogy fiatalokat szólítottatok le? Erre azt mondták, hogy igen, direkt csak fiatalokat, de még ők se nagyon tudtak. Erre a svédek válaszoltak, hogy nekik nem volt ezzel gondjuk.

Este 10-fél 11 körül a hosteles srác kocsmatúrát tartott, így aki bulizni akart, azt elvitte, akik pedig pihenni akartak azt is tudtak. Végül is így annyira nem is gáz ez a hostel, habár voltak érdekes dolgok, de azt már a következő bejegyzésbe írom le.

Aznapi költéseim: (horvát kunában - 1 eur ~ 7 kuna volt 2014-ben)

• 7 kuna kávé ~ 1 eur
  • 200 kuna szállás hostelban 2 éjszakára ~ 28,56 eur
  • 10 kuna fagyi ~ 1,42 eur
  • 127 kuna buszjegy Korculáról Mostarba ~ 18,14 eur
  • 7 kuna kaja ~ 1 eur

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.