2013. december 7.

Egy hosszú hétvége Bergamóban és Milánóban

A 2013. tavaszi időszakban az utazásaim időtartama lerövidült általában egy hétvégére. Varsói hazaérkezésem után kezdtem el dolgozni Győrben és ugye a próbaidő alatt szabadság nem jár, ezért 2 lehetőség közül választhattam. Vagy nem megyek sehova, vagy űzöm továbbra is a hobbim, de csak a rendelkezésre álló időkereten belül. Nyilván az utóbbit választottam.Még március végén lefoglaltam a Ryanairnél Pünkösdre, május 18-20-ra a repülőjegyet Bergamoba.

Szállást CS-en akartam intézni, viszont azt vettem észre, hogy az olaszoknál ez nem olyan népszerű, mint Közép-Európában. Például Lengyelországban roppant egyszerű CS hostot találni. A lengyel fiatalok kalandvágyóak, ők is rengeteget utaznak és ezáltal nagyon segítőkészek és nyitottak. A CS requestre pár napon belül visszaírnak, és még ha elfoglaltak és kevés szabadidejük van, akkor is segítenek, csak napközben nem tudnak közös programokon részt venni.

Ezzel szemben az olaszok sokkal kisebb arányban írtak vissza és inkább negatív választ adtak, ha egyáltalán visszaírtak. Rengeteg embernek írtam Bergamoban és Milánóban is, de valahogy nem jött össze a dolog, viszont szállásra nem nagyon akartam költeni. Van egy olyan lehetőség is a CS-en, hogy kiírod egy felületre, hogy hova és mennyi időre utazol, ahol vendéglátót keresel, így aki éppen fogadna valakit látja a listát, és fel tudja ajánlani a segítségét. Kaptam is egy levelet Gianfrancotól, a milánói CS közösség egy elég aktív tagjától, aki szinte már megszállottja a CS-nek és minden héten fogad valakit, többnyire 2-3 olyan embert, akik egyébként külön külön jönnek és nem is ismerik egymást. Ezen felül minden héten couchsurfing találkozókat szervez, sőt couchsurfing táborokat és kirándulásokat is szokott szervezni. Igazából ő is 40 körüli, úgyhogy gondoltam, hogy vele se lesz sok közös témám, de írta, hogy abban az időszakban amikor jövök, pont jön egy velem egy idős indiai lány is, úgyhogy végül is elfogadtam.

A kirándulást úgy terveztem, hogy 1. nap megnézem Bergamot, majd 2. nap teljes egészében rendelkezésre fog állni Milánóra, 3.nap hajnalban meg már indult is vissza a gépem. Bergamoban nem akartam egyedül mászkálni, úgyhogy felvettem a kapcsolatot egy bolgár lánnyal, Mariyaval, aki ott végzi mester szakos tanulmányait a bergamoi egyetemen.

1. nap

Délután érkeztem meg Bergamoba, ahol a belvárosban találkoztam Mariyaval és 2 szaktársával, egy másik bolgár lánnyal és egy mexikói lánnyal. Mariya már levélben is írta nekem, hogy van ott az egyetemen egy magyar szaktársuk is, aki egyébként szintén Zsófi és lehet, hogy ő is fog jönni a kis városnézésünkre. Felhívtuk végül telefonon, hogy jön-e vagy sem. Mariya odaadta nekem a telefont, hogy beszéljek vele én. Zsófi mondta, hogy ő Comoban lakik albérletben a barátjával és ingázik szinte minden nap Bergamoba és nagyon szívesen bejönne most is és örült volna, hogy végre kicsit beszélhetne magyarul, csak az a helyzet, hogy baleset volt azon a vasútvonalon, és még nem állt helyre a közlekedés. Úgyhogy végül 4-en maradtunk.

Aranyosak voltak a lányok megmutatták az alsó és felsővárost. Egyébként tök vicces, mondtam a mexikói lánynak, hogy nekem Mexikóról az Esmeralda, Betti a csúnyalány, Paula és Paulina stb. sorozatok jutnak az eszembe. Erre az volt a válasz, hogy nem csak nekem. Fölmentünk még egy vár szerűséghez, ahonnan szép kilátás nyílik a környező hegyekre és a városra is. Bergamotol északra már az Alpok található. A nap végén pedig megnéztük a botanikus kertet is. Egyébként Olaszország északi része, főleg Lombardia elég fejlett és ez az ország egyik leggazdagabb régiója. A nők smink nélkül ki se teszik a lábukat az utcára és mindenkiről árad a parfümfelhő, még a 70 éves nénikékről is. Közlekedni elég érdekesen közlekednek az olaszok. Száguldoznak még a dombra vezető macskakövön is nem nagyon érdekli őket, hogy épp valaki gyalog sétál arra. Az időjárás pedig elég változékony. Sokat esik az eső, ennek is köszönhetően gyönyörű a növényzet.

Este tovább indultam Milánóba vonattal, ahol a fő pályaudvaron Gianfranco várt. Megérkezésem után egyből mentünk is tovább egy Couchsurfing találkozóra. Később megérkezett az indiai lány is. Olaszországban nagyon népszerű az a szokás, hogy este 8 után svédasztalos vacsora van a bárokban. Az ár is nagyon kedvező, ha 5 EUR-ért veszel egy koktélt, akkor a svédasztalról korlátlan mennyiségben fogyaszthatsz ingyen. Minden megtalálható rajta, saláta, sonka, felvágottak, uborka, paradicsom, paprika különlegességek, mártogatós szósz, olajbogyó, olivaolaj, pizza, tészta, lasagne, tiramisu, egyéb sütemények, stb. Ilyenkor nagyon sokan kint vannak a bárokban. Beszélgetnek, esznek, isznak, jól érzik magukat.

2. nap

Az indiai lány egyébként Németországban volt gyakornok és ő is utazgat az európai tartózkodása során. A nagy, tőkeerős multiknál jellemző, hogy kimennek indiai egyetemekre és összeválogatnak maguknak pár embert, akiknek elég jó lehetőségeket ajánlanak föl. Ő is így került Németországba. Elvileg az indiaiak nagyon okosak és gondolom olcsó munkaerőnek számítanak. Reggel bejelentette, hogy ő shoppingolni készül, a nevezetességek nem igazán érdeklik én viszont nem shoppingolni mentem, úgyhogy reggel külön válltak útjaink. Elindultam a Castellonál, megnéztem a várat és az azt körülvevő parkot, majd elsétáltam a Duomohoz. Megnéztem a Galleria-t is. Azt nagyon sajnálom, hogy nem mentem föl a Duomo tetejére, utólag azt hallottam, hogy nagyon gyönyörű. A Duomotól elsétáltam még a csatornás részhez, ami a Porta Ticinese-nél kezdődik.

Összességében Bergamoban nagyon jól éreztem magam. Jó volt a társaság és nagyon szép kis hangulatos város az Alpok kapujában. Szerintem rengetegen kihagyják, akik Ryanairrel Milánóba utaznak. Pedig sokkal szebb hely, mint Milánó. Milánóban viszont kicsit csalódtam. Többet vártam volna ettől a várostól. Nem hiába mondta egy olasz fiú, hogy Milánó nem Olaszország. Igaza van, ha valaki Olaszországra és az olasz kultúrára kíváncsi, ne Milánóba menjen.

Úgy érzed a Couchsurfing nem neked való? Akkor én a booking.com-ot ajánlom, ahol már számtalanszol találam a pénztárcámhoz mérten szállást. Szerintem a legjobb szálláskereső oldal.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.