2020. március 8.

46. nap: Kaohsiung 3. nap

2020. február 22.

Ma túrázni indultunk a város közvetlen közelségében elhelyezkedő nemzeti parkba, ahol a Google maps-re feltöltött képek alapján elég nagy volt a valószínűsége, hogy majmokkal találkozunk. Nekem nem volt újdonság, láttam már majmot Ázsiában, de anya nagyon kíváncsi volt rájuk.

A túrát a Dragon Rock cold spring elnevezésű helyről kezdtük, ahol pár lépcsőfok után már találkoztunk is a majmokkal, majd szinte a teljes túra alatt fel-felbukkantak. Itt Tajvanon még a majmok is sokkal fegyelmezettebbek, mint Délkelet-Ázsiában. Ki is van írva a táblákra, hogy nem szabad őket etetni és ha látunk valakit, aki eteti őket, akkor fel kell hívni a figyelmét arra, hogy ez tilos. A majmok azért szemfülesek, ha látják, hogy kotorászunk a táskánkban, akkor egyből felfigyelnek, de összességében nem bántanak, nem ugrálnak az emberre, mint egyes túl turistás helyeken.

A túra szinte végig fa ösvényen vezet, ahol a lépcsőket leszámítva nagyon kényelmesen sétálgathatunk a dzsungel közepében, a nyüzsgő nagyváros szomszédságában. A forgalmasabb pavilonokhoz még nagy tartályokban teát is helyeztek ki (gondolom ezt csak a hétvégén teszik, amikor sok a látogató), ahol ingyen bárki megtöltheti a palackját. Volt kínai tea, gyömbértea és még víz is. Ami nekem még nagyon tetszett, az a növényzet. Gyönyörű fákat láthatunk, melyek hatalmas területen eresztenek gyökérzetet és próbálnak minél több tápanyaghoz jutni.

A majmokon kívül mókusokkal is találkozhatunk, illetve jó sok még a kóborkutya is, igazából máshol Tajvanon nem is látni ennyit, mint itt.

A túra után átbuszoztunk a mártírok emlékművéhez és a LOVE kilátóhoz, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a városra. A kilátóban egyébként még magyarul is ki van írva, hogy szeretlek.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.