2020. március 3.

41. nap: Hualien

2020. február 17.

A tajvani útitervet nem dolgoztam ki végig előre, első körben csak 4 éjszakát foglaltam Tajpejben, majd a többi szállást útközben foglaltam le, amikor jobban utánanéztem a látnivalóknak. Általában mindig előző nap este találtam ki, hogy következő nap hova menjünk, mit nézzünk meg. Az útiterv kialakításában egyébként ez a blog poszt segített a legtöbbet. Nagyon ajánlom ezt a blogot a Tajvanra utazóknak, elég hasznos.

Az a stratégiám, hogy bejelölöm Google Maps-en azokat a nevezetességeket, látnivalókat, melyeket fel akarok keresni, melyek érdekesnek tűnnek. Tajpej körül végig kitorpedóztam a térképet, simán maradhattunk volna akár 1 teljes hetet csak a fővárosban. Viszont mindenképp szerettem volna körbeutazni a szigetet, ezért következő állomsként Hualienben foglaltam két éjszakát.

A terv az lett volna, hogy a mai napot még Tajpejben töltjük, megnézünk pár múzeumot, viszont tegnap este döbbentem rá arra, hogy Tajpejben hétfőn szinte minden zárva van, ami nekünk érdekes lehetett volna; múzeum, felvonó, emlékmű, stb., úgyhogy reggel egyből Hualienbe indultunk tovább.

Tajpej Main Station - mikor lesz a Nyugati is ilyen tiszta?

cuki mesefigura a vonatról sem maradhat el

útban Hualien felé

Tajvanon még a gyárkémény is szép, díszes

itt jó lett volna leszállni a vonatról...

Hualien vasútállomása

Hualien a Taroko Nemzeti Parkról híres, maga a város speciel nem nagyon érdekelt, de a hétfői zárvatartás miatt nem nagyon volt más választás.

Szállásunk a The Home of Traveller vendégházban volt, amire azért esett a választásom, mert közel van a vonatállomáshoz és elég jó áron is van. Tajvanon az utca embere nem nagyon beszél angolul, de néhol még a szállásokon se tudnak. Itt se tudott a recepciós csaj. Azt csinálják sokszor, hogy a telefonjukon lefordítják google translate-tel, hogy mit akarnak mondani... Ezt az egy negatívumot tudom csak felhozni Tajvannal kapcsolatban, egyébként minden más kiváló ebben az országban, amire egy mezei turistának szüksége lenne...

A szálláson kértünk biciklit, amivel lementünk a partra. A parton nagyon hangulatos a bicikliút, viszont lejutni nehézkesebb, a városon belül nincs kimondott bicikliút. Mi egészen eltekertünk a kikötőig, sőt még annál is tovább. A szép partokért viszont még jóval távolabb kéne menni a várostól.

Este két megoldandó feladat várt még ránk; kitalálni milyen buszjegyet vegyünk a Taroko Nemzeti Parkba, illetve készpénzt levenni. Blogokon azt olvastam, hogy két busztársaság közlekedik a parkban; a park saját buszjáratai, illetve Hualienből a vasútállomásról pedig egy másik cég indít hop on hop off jellegű járatot. Azt tanácsolták a blogokon, hogy ne napi jegyet vegyünk (mivel az csak az egyik cég járatára érvényes, nem kombinálható a kettő), hanem töltsünk föl pénzt az easycard vagy ipass kártyánkra, mivel így mindkét buszjáratot ki tudjuk használni. Ez logikusnak tűnt, viszont arra sehol nem kaptam választ, hogy egy út egyébként mennyibe kerül, mennyit fog levenni a kártyáról. A másik aggályom pedig az idő volt, mivel a shuttle buszok óránként közlekednek. Ha lekéssük, akkor 1 órát várhatunk a következőre... A napi jegy ára Hualienből egyébként 250 TWD, amit a 7-Elevenben vagy a vasútállomás melletti narancssárga buszvégen lehet megvenni. A tourinformban, illetve a buszvégen egyébként választ kaphatunk az egyes buszmegállók közötti díjakra is. Úgy tűnt, hogy 2 vagy 3 megálló után jobban megéri a napi jegy, úgyhogy végül nem az ipass kártyámra (alias Patrik) töltöttem föl pénzt, hanem megvettük a Hualien vasútállomásról induló shuttle buszra a napi jegyet.

A következő feladat a készpénz felvétel volt. Tajpejben szinte minden sarkon van ATM, de nem gondoltam volna, hogy Hualienben, egy nagyvárosban nehézséget fog okozni a kp felvét, úgyhogy nem vettem le még első napokban olyan nagy összeget. Érdemes lett volna, mivel Hualienben kevés a rendes banki ATM, a 7-Elevenekben pedig 100 TWD-t felszámol az ATM a készpénzfelvételért.  Végülis nem volt olyan nagy gond, csak a 100 méter helyett 1 km-t kellett gyalogolni egy normális banki ATM-ért. Apropó kp felvétre az alábbi kártyákat ajánlom: Revolut, Transferwise, Curve. Nekem mind a három van. Ezekkel 200 fontnak megfelelő összeget lehet ingyenesen levenni havonta, így én összesen havi 600 fontot le tudok venni, ha kombinálom a 3 kártyámat. Ezt az összeget pedig nem szükséges egyszerre levenni, csak az összegre van limit, az ATM használat db számára nincs. Én csak akkor szoktam nagyobb összeget egyszerre felvenni, ha tudom, hogy a következő napokban nem nagyon lesz ATM (vagy azokban az országokban, ahol a helyi ATM használatnak díja van pl. Thaiföld, Vietnam, Fülöp-szigetek).

Habár Tajvanon sok helyen lehet kártyával fizetni (7-Eleven, múzeumok, vasút), a tömegközlekedési kártyára viszont csak kp-ben tudunk pénzt feltenni, illetve kifőzdékben is általában csak készpénzzel lehet fizetni.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.