2019. május 5.

50. nap: Sapa

2017. január 12.

Sapát leginkább március és május, illetve szeptember és november között érdemes meglátogatni a “hivatalos” ajánlás szerint. Habár január hideg, ködös, esős és nagy a sár, ennek ellenére szerintem érdemes beiktatni a Sapa túra programot az útitervbe ha valaki ilyenkor jár a környéken. Lehet, hogy nem lesz kényelmes, de pont ettől igazán emlékezetes.

Erre a programra Hanoiban fizettem be a hostelban, ők szerveztek le mindent. Hosteleken kívül helyi utazási irodákban is be lehet rá fizetni.

Hanoiból alvó busszal mentünk Sapába. Érdemes vinni füldugót, mert biztos lesz valaki, aki horkol...

Amikor megérkeztem szakadt az eső. Magamban morogtam, hogy ezt nem hiszem el, hogy még mindig esik, én nem akarok ilyen esőben, 10 fokban, sárban túrázni, a cipőm is át fog ázni. Az első nap Sapában, egy hotelben volt a szállásunk. Már korán reggel odavittek a hotelbe, ahol az aznapi túra előtt még reggelivel kínáltak. Reggeli után megismerkedtünk a helyi túravezetőnkkel, Sue-val, aki elmondta a programot. Ma a Sapától 3 km-re található Cat Cat faluba megyünk, ahova rendes betonút vezet. A hotelben lehet bérelni gumicsizmát, így annak se kell aggódnia, hogy átázik a cipője, akinek nincs vízhatlan túrabakancsa.

A falu és a környék csodás. Sapa környékén több etnikai csoport is él, mindegyikre igaz, hogy színes ruhákat viselnek és az asszonyok egy kötött sál szerű sapkával fedik a fejüket. Cat Cat faluban a Hmongok laknak. Visszafelé séta közben beszélgettem pár szót a túravezetőnkkel. Kiderült róla, hogy 30 éves és már 4 gyereke van. Megtudtam, hogy a bivalyt nem a húsáért tartják, hanem a földeken való munkájáért. Húst csak heti egyszer vagy kétszer esznek, akkor többnyire csirkét, disznót vagy kacsát.

Ebéd után szabadprogram volt. Kicsit úgy éreztem, mintha ezt a programot akár egyedül is megcsinálhattam volna, hiszen Cat Cat falut egy turistáknak kiépített beton úton lehet körbesétálni, ahol eltévedni egy művészet lenne. A délutáni szabadprogramért pedig végképp nem kell egy túrára befizetni. Remélem a következő napok már adnak valami pluszt is. Habár az eső folyamatosan ömlött még délután is, azért kimentem a Ham Rong hegyre, ami egy hatalmas park szerűség, tele virágokkal, fákkal, sziklákkal és érdekes mesefigura szobrokkal. Kb. 2,5 óra alatt körbe lehet sétálni az egészet. Szerintem mindenképp megéri a 900 Ft belépőt.

ez volt a szállás az első nap

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.