2018. szeptember 29.

11. nap: Túrázás a dzsungelben Chiang Mai közelében - 3. rész

2016. december 4.

Túránk utolsó napján csatlakozott hozzánk két brit és egy belga srác. Ilyenkor lezajlik a kötelező párbeszéd, hogy ki honnan jött, hova utazik ezután, meddig utazik, stb. Ezek után elhangzott egy olyan kérdés is, amire viszont nem igazán számítottam. Az egyik brit srác megkérdezte, hogy Magyarországon is franciául beszélnek. Először kicsit lesokkolódtam, hogy ezt tényleg komolyan kérdezi és ha ilyen alap dologgal nincs tisztában, akkor mit keres Thaiföldön, majd miután túltettem magam a történteken csak annyit válaszoltam, hogy nem, Magyarországon magyarul beszélnek. Úgy látszik azt a következtetést vonta le abból, hogy két francia lánnyal bandáztam, hogy akkor biztos közös nyelvet beszélünk. Valószínűleg mindhármunk akcentussal beszél és lehet, hogy nem jött le neki, hogy angolul beszélgetünk, de azért ez mégis csak elég durva. Még ha egy ázsiai kérdezte volna ezt, azt mondom oké, honnan kéne tudnia, de, hogy Európában valaki nincs tisztában azzal, hogy Magyarországon milyen nyelven beszélnek az azért szégyen szerintem.

Ma is csak egy könnyű túránk volt, az elején megálltunk egy vízesésnél fürödni, majd utána szinte csak sík terepen haladtunk tovább. A túra befejezése egy bambusz rafting volt, ahol bambuszból készült tutajokon csordogáltunk le egy patakon.

Befejezésképpen, Chiang Maiba való megérkezésünk előtt elvittek még minket egy templomba is. Nagyon gyönyörű volt a környék és maga a templom is. Egy hosszú lépcsősoron kellett fölmenni a dombtetőn kialakított aranyozott buddha szoborhoz, ahonnan szép kilátás nyílt a lenti kertre és a környező erdőkre.

Thaiföldön nagyon szeretik a különleges rendszámtáblákat. Egy matricával könnyen egyedivé varázsolható

Összességében tartalmas 3 nap áll mögöttem, érdekes embereket ismertem meg, jót sétáltunk a természetben és bepillanthattam a dzsungelben élő törzsek életébe. A kalandos utazásokat és a természetet kedvelő hátizsákos fiataloknak mindenképpen ajánlom ezt a túrát. A résztvevők átlagéletkora olyan 25-26 év körül volt. Aki nem szeretne nomád körülmények között túrázni és inkább a kényelemre vágyik, annak viszont nem ezt, hanem a kicsit drágább túrákat ajánlom. A dzsungeltúrákat Chiang Maiban bármelyik utazási irodában le lehet foglalni, a 3 nap 2 éjszakás túra ára 1400-1600 baht körül mozog. Alkudni mindig érdemes.

Következő nap: Doi Inthanon Nemzeti Park

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.