2014. szeptember 28.

Utolsó napok Olaszországban

13. nap

Eredetileg 2 éjszakára küldtem Hasmiknak a requestet. Még előző nap beszélgettünk arról, hogy mit csinálok és hova megyek a következő napokban. Elmondtam neki, hogy még van egy éjszakám Olaszországban. Utolsó napomon az Erasmus irodában van még elintézni valóm Anconában, majd az esti hajóval megyek át Horvátországba. Hasmik megkérdezte, hogy tudom-e már, hogy hol alszom az utolsó olaszországi éjszakán. Mondtam neki, hogy még nem, de valószínűleg egy hostelban Anconában. Végül felajánlotta, hogy ott maradhatok nála arra az egy napra, én pedig elfogadtam az ajánlatot.

Aznap igazából semmi különös nem történt. Netezgettünk, strandoltam, ebédeltünk, majd közösen strandoltunk. Még mindig nem tudtam megfejteni, hogy az orosz idős pár, akik elvileg Hasmik anyukájához jöttek vendégségbe, miért nem nála vannak és ő miért nem foglalkozik velük. Hasmik kísérgette őket délelőtt a piacra, első nap, amikor megérkeztem közösen mentünk foci vb döntőt nézni. Párszor panaszkodott is, hogy nem tetszik neki ez a szitu, hogy neki kell baby sittereskednie az anyukája vendégei felett és, hogy ezen felül még a hülye kérdéseikkel is bombázzák, mint például mennyibe kerül itt egy ház, mennyit keresnek itt az emberek és miért nincs olyan sok rendőr az utcán, mint Oroszországban. Aznap valamiért fel kellett Hasmiknak ugrania az anyukájához, mielőtt indultunk volna a strandra, így engem is magával vitt. Az anyukája 1 utcával lakott arrébb, egy két szobás lakásban. Ott volt a lakásban egy idős olasz nő is. Azt nem sikerült megfejtenem, hogy az anyukája vajon ezzel a nénivel lakik együtt vagy csak felment hozzá beszélgetni és miért nem nála vannak a vendégek. Végül arra jutottam, hogy nem értem a story-t, de annyira nem is érdekel, úgyhogy már csak azon járt a fejem, hogy jaj de várom már, hogy Horvátországban legyek és letudjak minden papírmunkát holnap Anconában.

Este megkértem Hasmikot, hogy mutogasson nekem fényképeket, mert közös témát még mindig nem nagyon sikerült találni. Mutatott képeket Örményországról és Németországról. Ő Münchenben volt Erasmuson.

San Benedetto del Tronto strandja

Aznapi költéseim:

• 4,3 euró: kaja
  • 2 euró: hal ebédre
  • 4 euró: fagyi
  • 1 euró: füge

14. nap

A reggeli vonattal mentem Anconába San Benedetto del Trontóból. Első dolgom a becsekkolás volt a hajóra, majd elmentem mosni. Ha hosszabb útra megy valaki, akkor a ruhákkal kapcsolatban két választása van; vagy visz egy halom ruhát, vagy pedig mos út közben. Az előbbi eset nem szerencsés, ha valaki hátizsákkal megy utazni és még fapados járatot is használ, ezért én az utóbbi esetre szavazok. 2 hét után már összegyűlik a szennyes. Vettem 1 euróért zsetont az egyetemi szálláson lévő mosógéphez és mosóport a szupermarketben, majd beindítottam a mosást. Közben lementem még a városba, csináltam pár képet, majd a program lejárta után elvittem a ruhákat egy mosodába, ahol beraktam még a szárítógépbe is.

Útközben pont összetalálkoztam egyik Erasmusos magyar diáktárssal. Megvárta velem, míg lejár a szárítógép. Nem örültem még ennyire tiszta és mosott ruháknak. Mire nem jó ez az utazgatás. Megtanul az ember örülni olyan apró dolgoknak is, ami másnak természetes.

Utána bementünk még a suliba netezni, pár képet készíteni az épületről emlékként, majd az Erasmus irodába elintézni a papírokat. Persze az sem mehetett egyszerűen...miért is lepődök meg ezen, hiszen Olaszországban vagyunk. A gazdasági kar Erasmus koordinátorának a félév során 3-szor is elküldtem a tantervmódosításomat, amit neki 3 hónap alatt sem sikerült feldolgoznia, ezért eltérés volt a papírjaimban. Olaszországban mindig fel kell készülni az ilyen helyzetekre, ezért magamnál tartottam minden papírom másolatát. Végül megoldódott az ügy és már nem csak a mosott ruháimnak örülhettem, hanem annak is, hogy az összes adminisztrációt elintéztem.

Anconai gazdasági kar épülete

És végre elérkezett az idő, hogy beszálljak a hajóba, csináljak pár képet a városról a tengerről és úton legyek Horvátország felé...

Aznapi költéseim:

• 6 euró: vonatjegy Anconába
  • 1,1 euró: mosás
  • 1,65 euró: mosópor
  • 2,5 euró: szárítógép
  • 1 euró: kávé
  • 4,8 euró: levél feladás
  • 0,25 euró: boríték

2 hét Olaszországban a lenti képen látható útvonalat bejárva (Nápoly - Ischia - Capri - Amalfi-part - Ancona - Perugia - Assisi - L'Aquila - Pescara - San Benedetto del Tronto - Ascoli Piceno - Ancona)

összesen: 431, 76 euró ~ 30,84 euró/nap

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.