2013. december 8.

Egy hétvége Észak-Olaszországban, a Lago Maggiorénál

Április végén azon gondolkodtam, hogy júniusban is el kéne menni valahova. Nézegettem a Wizz útvonalakat és Milánóba voltak olcsó jegyek. A Wizz nem Bergamoba repül mint a Ryanair, hanem a Malpensa repülőtérre. Bergamo Milánótól keletre van, a Malpensa repülőtér pedig észak-nyugatra. Mivel Milánóban voltam már, ezért nézegettem a térképen, hogy a Malpensa repülőtérről mi van közel, így találtam rá a Maggiore tóra. Utána megkérdeztem anyát, hogy nincs-e kedve velem jönni. Azt mondta, hogy van, úgyhogy le is foglaltam a repülőjegyeket június 15-16-ra. Szállást 1 éjszakára pedig egy tóparti városban, Bavenoban foglaltam.

1. nap

Vicces volt, a repülőn indulás előtt anyával mi már helyet foglaltunk, majd jött egy lány, aki megkérdezte, hogy ugye ez a repülő Milánóba megy. Mondtam, hogy igen. Utána leült mellénk és elkezdtünk beszélgetni. Úgy hívják, hogy Reni. Mondta, hogy kicsit kalandos volt a reggele, ezért a biztonság kedvéért inkább megkérdezte, hogy jó gépre szállt-e föl, mert ha mondjuk Barcelonába megyünk akkor néz ott szállást. Ő is egyedül szokott utazni, ha nem üzleti útra megy. Mondtam, hogy többnyire én is. Meg is beszéltük, hogy erre sokan furcsán néznek. Szerintem aki veszi a fáradságot, hogy egyedül világot lásson az sokkal talpraesettebb az életben és sokkal jobban meg tudja oldani a felmerülő problémákat, mint aki mindenhova csak baráttal, barátnővel megy. Sokan még a buliban a WC-re is csak ketten tudnak elmenni. Persze mindennek megvan az előnye, hátránya. Én is jobban szeretek társaságban lenni, mint egyedül, de én ha valahova el akarok menni nem hátráltat meg az, ha egyedül kell mennem. Erre az útra pont nem egyedül mentem.

Szombaton a repülőtérről először Aronaba mentünk. Sétáltunk a tóparton majd körülnéztünk a városba és elmentünk a Rocca Borromea parkba is.

Arona

Aronából továbbmentünk Stresaba. Ott is sétálgattunk a tóparton és a városban. A Lago Maggiore elég gazdag környék, közel a svájci határhoz. A tó egyébként átnyúlik Svájcba is. Nagyon gyönyörű hely. Pálmafák, gyönyörű növényzet. Rengeteget esik itt az eső. A levegő páratartalma is magas, ezért is ilyen szép a növényzet. Olyan fák vannak itt, amiket még soha nem láttam előtte. Az autó felhozatal is elég jó; Ferrari, Lamborghini, Porsche, BMW, Mercedes kabrió konvojok süvítenek. Nagyon sok menő celebnek, politikusnak és gazdag üzletembernek van valahol háza itt az észak-olasz tóvidéken, vagy a Maggiore-tónál, vagy a Garda vagy a Comói-tónál.

Stresaba fölmentünk az egyik hegyre felvonóval. Onnan úgy terveztük, hogy visszamegyünk gyalog a városba, majd onnan elbuszozunk Bavenoba a szállásra, viszont valahol elrontottuk az utat lefele a hegyről és végül Bavenoban kötöttünk ki. Közbe az eső is elkezdett esni, jól eláztunk. Este fele még kimentünk kicsit sétálni Bavenoban is.

2. nap

Vasárnap Bavenoból elbuszoztunk Verbania Pallanza nevű városrészére. Ott is körülnéztünk a tóparton, majd tovább sétáltunk a Villa Taranto botanikus kertbe. Gyönyörű az a kert, teli különleges növényekkel. Utána elsétálunk az Intra nevű városrészbe. Hangulatos kis város az is. A szűk kis utcák tele vannak designer üzletekkel. Délután visszabuszoztunk a reptérre. A sofőr egy fiatal srác volt az út kb. 1 órás volt, amit a srác végig pofázott telefonon. Biztos nagyon érdekes volt a téma, mert egyszer egy körforgalomban 2-szer is körbe mentünk.

Jó volt ez a kirándulás is. Nagyon szép tájakon jártunk. Érdemes egyszer ellátogatni valamelyik észak-olasz tóhoz. Gondolom a többinek is hasonló lehet a hangulata, mint a Maggiore tónak.

Szállást keresel a Lago Maggiore körül? Akkor én a booking.com-ot ajánlom, ahol már számtalanszol találam a pénztárcámhoz mérten szállást. Szerintem a legjobb szálláskereső oldal.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.