2020. március 13.

52. nap: Földrengés Múzeum, Tajcshung

2020. február 28.

Ma már tényleg csak laza napot tartottunk, az utolsó program a Földrengés Múzeum volt, mielőtt továbbmentünk a reptérre.

A 921 Földrengés Múzeumot az 1999. szeptember 21-es 7.3-as erősségű földrengés emlékére hozták létre. A kormány azért döntött a múzeum megnyitása mellett, hogy a megmaradt romokat emlékeztetőként mutassák meg az embereknek, illetve tanítsák őket, hogyan kell felkészülni egy esetleges hasonló eseményre.

A múzeumban interaktív játékok is vannak, melyek megmutatják hogyan kell földrengésbiztosra építeni a házakat, felhőkarcolókat, illetve egy szimulációban is megtapasztalható a földrengés élménye.

A megmaradt romok egy iskola tantermei, melyek szinte teljesen összedőltek.

A földrengés egyébként hatalmas károkat okozott az országban; 2415 ember meghalt, 11.305 ember megsérült, illetve az anyagi kár kb. 300 milliárd tajvani dollár volt.

A múzeum után már nagyon fáradtak voltunk, egyből mentünk összeszedni a cuccunkat a hotelbe, aztán pedig egyenesen a reptérre, mivel anya gépe hajnalban indult, én pedig utána Tajpejbe mentem vissza. Tajcshungból egyébként van közvetlen buszjárat a reptérre.

Még Hualienbe tartva a vonaton azon gondolkoztam, hogy milyen jó lenne maradni még pár napot Tajvanon. Eredetileg március 3-ra foglaltam a jegyem Tajpejből Bangkokba. Később kaptam egy üzenetet a légitársaságtól, hogy a 3-i járatot törölték, ezért átoglaltak 4-re. Ilyenkor általában több opció szokott lenni, vagy elfogadjuk a felajánlott dátumot, vagy +- 7 napon belülre ingyenesen átfoglalhatjuk a járatot vagy teljes visszafizetést kérünk. Én kaptam is az alkalmon és bejelöltem, hogy szeretném március 6-ra átfoglalni a jegyem. Pár nappal később vissza is jelzett a Tigerair, hogy rendben van a március 6. Tajvan az a hely, ahol egy percig se bánom ha törlik a járatot, sőt... :)

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!

Szállást keresel? Én szinte mindig a booking-ot használom szállásfoglalásra, ahol rengeteg féle szállás közül válogathatsz.