2014. november 24.

Les Calanques és a Frioul-szigetek

Az utazás előző napjáról, Marseille-ről itt írtam.

5. nap

A Calanques nemzeti parkról a Világutazó blog Facebook oldalán láttam nem olyan rég képeket. Annyira megtetszett, hogy nagyon kíváncsivá tett, hogy hol van ez a gyönyörű hely, úgyhogy egyből utána is néztem és mily szerencse, hogy pont arra fele terveztem az utazásom, így föl is jegyeztem a meglátogatni kívánt helyek közé.

A park Marseille-hez nagyon közel található és a 21-es helyi busszal lehet megközelíteni, ami a Castellane metró megállótól indul és a nemzeti park bejáratánál van a végállomása, ahonnan még egy pár km-t sétálni kell a parthoz. A parkba belépőjegy nincsen, ingyenesen látogatható.

A táj eszméletlen gyönyörű, olyan, mint a képeken. Kiépített turistaösvényeken lehet sétálni, túrázgatni és közben csodálni ezt a gyönyörűséges partszakaszt, sőt, a bátrabbak beleugrálhatnak a sziklákról a tengerbe.

Ezzel a látvánnyal nem lehet betelni...

Vannak, akik megmártóztak a tengerben

A túrához érdemes vizet és ételt is magunkkal vinni, mert a parkban semmilyen lehetőség nincs az élelmiszer beszerzésére. Persze erre én nem gondoltam előre, úgyhogy kora délután visszamentem a városba, mert már nagyon éhes voltam.

Kaja után egy kicsit jobban szemügyre vettem Marseille tömegközlekedési térképét, mivel erre a napra vettem egy 24 órás jegyet, úgyhogy ki akartam menni még valamelyik másik tengerpartra is. Ekkor néztem ki a 19-es és a 20-as buszt, gondoltam megnézem arra fele is, hogy milyen a tengerpart.

A 19-es busz normál esetben szintén a Castellane metróállomástól indul, viszont amikor én ott jártam felújítási munkálatok miatt 2 metróállomással arrébb tették a busz indulását. Kicsit nehezen találtam meg azt a buszmegállót, de végül meglett. A 19-es busz végighalad a marseille-i tengerpart mellett, majd a végállomásán átszálltam a 20-asra, ami pedig a Callelongue városrészhez visz ki.

Habár ez a partszakasz nem olyan szép, mint a Calanques nemzeti park, viszont megéri oda is kimenni. Arra fele is kiépített turistaösvényeken lehet túrázni, sőt, innen akár a nemzeti parkba is ki lehet jutni gyalogosan. Azt vettem észre, hogy szinte mindenki, aki velem szembe jött rám mosolygott és köszönt. Úgy látszik ez minden országban szokás a túrázók között.

Visszafele pedig belebotlottam egy filmforgatásba, ami a buszmegálló mellett folyt.

A turistaösvényeken alig lehet látni valakit

Aznapi költéseim:
  • szendvics 3 euró
  • 24 órás tömegközlekedési jegy Marseille-ben 5 euró
  • kávé 1,5 euró
  • kaja 3,48 euró

6. nap

Erre a napra a Frioul-szigetek megtekintését terveztem, ami Marseille-től kb. 40 perces hajóútra van. A Frioul-szigetek előtt If szigete található, ami anno börtön szigetként funkcionált, de nekem arra sajnos már se időm, se pénzem nem maradt.

Miután megérkeztem a Frioul-szigetekre, először elég kopárnak tűnt a táj, viszont amikor felmentem az erődhöz, akkor tetszett meg igazán a látvány. Olyan nyugalmat árasztott az egész sziget, hogy leültem egy kicsit és csak bámultam ki a fejemből, közben pedig arra gondoltam, hogy már milyen sok szép helyen jártam, és még mindig mennyi minden van, amit meg szeretnék nézni Európában, és Európa csak egy kis szelete a világnak.

A kikötő környéke elég kopárnak tűnik, de ez ne tévesszen meg senkit, hiszen a magaslati pontokról gyönyörű panoráma nyílik a szomszédos If szigetére és Marseille-re.

A tenger színkavalkádja ennél szebb már nem is lehetne

A Frioul-szigetek két szigete közé egy hidat építettek, így könnyedén át lehet jutni a másik oldalra is.

A hajóút is egy élmény volt

A hajóút után még visszamentem a hostelba a cuccaimért, majd pedig elindultam a repülőtérre. Irány a már alig várt Portugália, irány Porto!

Dél-Franciaország és a francia riviéra nagyon megtetszett. Az embereket kedvesnek találtam, a táj gyönyörű és szépek, rendezettek a városok is, főleg Nizza környékén. Pozitív csalódás volt számomra Franciaország, úgyhogy még mindenképp vissza fogok térni az országba.

A nap végén megérkeztem Portóba. A repülőtérről a hostelem felé menet ahogy kiszálltam a metróból egy kék csempeburkolatos templomra lettem figyelmes. Még szinte semmit sem láttam a városból, de már ekkor megtetszett. Este pedig a sirályok hangjára aludtam el. Soha nem feledem ezt a pillanatot. Ekkor egy álom vált valóra, hogy ott lehettem.

Portót (és ezzel Portugáliát) első látásra megszerettem

Hasznos linkek:

Minden infó Marseille tömegközlekedéséről: http://www.rtm.fr/en
Frioul-szigetek hajó árak és menetrend: http://www.frioul-if-express.com/en
Infó a Marseille repülőtéri transzferről itt és itt

Aznapi költéseim:
  • kaja 1,63 euró
  • hajó 10,10 euró
  • kávé 1,5 euró
  • metró vonaljegy Marseille 1,5 euró
  • repülőtéri transzferbusz Marseille-ben 8,2 euró
  • kaja a repülőtéren 4,65 euró
6 nap Franciaország összesen: 208,89 euró -> 34,81 euró/nap

• metró jegy Portóban a repülőtérről a városba 2,35 euró
  • szállás 2 éjszakára Portóban 24,64 euró

Az utazási beszámoló Portóról itt folytatódik.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!