2014. október 8.

Korcula II.

19. nap

Reggel átbuszoztam Korculáról Lumbardára, amit leginkább a strandjáért szoktak felkeresni. Egy kávé után gondoltam megeszek még egy fagyit, úgyhogy bementem egy fagyizóba is. Kértem két gombócot, majd az eladó bácsi közölte, hogy nem tud visszaadni abból a címletből, amit adtam. Már pontosan nem emlékszem, hogy milyen címlet volt, de arra igen, hogy nem nagy, kb. 1000 Ft-nak megfelelő kuna lehetett. Erre a bácsi azt mondja, hogy nem baj, majd legközelebb...de mondom nem jövök erre legközelebb. Erre pedig már csak intett, hogy nem baj, vidd a fagyit, én meg jól meglepődtem, hogy ilyen is van.

Utána sétálgattam a parton és ücsörögtem a mólón. Ha utazok, mindig viszek magammal egy kis füzetet, amibe írogatom a dolgokat, pl. költéseim, hostelek címe, hova érdemes elmenni, stb. Habár nem volt valami strandidő és az ég is eléggé be volt borulva, de tök jó volt egy kicsit csak ülni és átszámolgatni a pénzügyeket, majd csak bámulni a tengert és a vitorlásokat.

Utána elkezdett egy kicsit csöpörögni, úgyhogy elmentem körbenézni a faluban is, ami nagyon tetszett. Az autóutat olajfák és szőlőültetvények kísérték, majd letértem a főútról, hogy benézzek a belső utcákba is. Hihetetlenül nyugis kis mediterrán utcákban lehet ott barangolni. Nem járkált szinte senki arra rajtam kívül. A település egy dombra épült, úgyhogy a kilátás is szép.

Lumbarda után először is visszamentem Korculára, majd átszálltam egy másik buszra, Vela Lukába, ami a sziget másik oldalán van. Az út kb. 1 órás volt, ekkor realizáltam, hogy ez a sziget nem is olyan kicsi, bőven van itt mit megnézni. Simán lehetne túrázni a legmagasabb pontjához is, de arra sajnos nekem már nem lesz időm. Egyébként már a buszút is megérte, mivel hihetetlen szép volt a panoráma.

Szokásomhoz híven megint fogalmam nem volt arról, hogy mit "kell" megnézni, úgyhogy elindultam a település felé. Láttam, hogy ez is egy dombra van építve, meg az út mentén volt egy turisztikai tábla, hogy van itt valamilyen barlang, de azt nem mutatta, hogy merre kell menni. Az utcák között barangolva végül megláttam egy ösvényt, ami felvezet a hegyre és mások is mennek előttem, úgyhogy csak jó felé tartok. Előttem két középkorú nő sétált, a kilátás pedig egyre szebb lett az öbölre, úgyhogy megkértem őket, hogy csináljanak rólam egy fotót, majd elkezdtünk beszélgetni.

Kiderült, hogy ausztrálok és az egyikőjük szülei pont ide, Vela Lukába valósiak voltak, mielőtt kimentek Ausztráliába. Többnyire ő beszélt, a nevekre már nem emlékszem. Mondta, hogy voltak Brazíliában a foci vb-n is, ami tetszett nekik, csak Riót egy kicsit veszélyesnek tartja. Ezt mondta már nekem más is. Utána átjöttek Európába és most épp Budapestről autóztak ide, ami egyébként szintén tetszett nekik, majd nem sokára Olaszországba mennek. Mondtam, hogy nekem nagyon tetszik Horvátország és milyen kedvesek az emberek is. Erre hümmögve azt válaszolta, hogy ő nem így gondolja, mert szerinte irigyek, legalábbis rájuk, hogy nekik sikerült kimenni és jobbra fordult az életük. Hát nem tudom...szerintem az irigység nem csak egy nemzetre igaz, hanem alapvető emberi tulajdonság.

Utána felértünk a barlanghoz, ahol kiderült, hogy innen származnak az első európai ősember leletek. Kutatók szerint már 20.000 évvel ezelőtt is emberi tevékenység folyhatott itt.

A barlang megnézése után visszasétáltunk a városba. Út közben kérdezgettem őket egy kicsit Ausztráliáról is. Kérdeztem, hogy milyen most az időjárás ott (júliusban). Mondták, hogy a déli részen rossz, fagyok vannak, viszont Queensland, az északi része az országnak inkább trópusi, ott mindig jó idő van.  Kérdeztem, hogy melyik hónapban a legjobb Ausztráliába látogatni, erre pedig azt mondták, hogy október és november, mert utána pedig extra hőség van. Utána visszaértünk az útra, ők mentek a szállásukra, én pedig a buszmegállóba, úgyhogy elköszöntünk egymástól.

Aznapi költéseim: (horvát kunában - 1 eur ~ 7 kuna volt 2014-ben)

• 10 kuna fagyi ~ 1,42 eur
  • 25 kuna buszjegy Lumbardára ~ 3,57 eur
  • 15,22 kuna kaja ~ 2,17 eur
  • 7 kuna kávé ~ 1 eur
  • 56 kuna buszjegy Vela Lukára ~ 8 eur
  • 12 kuna kaja ~ 1,71 eur

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.