2013. november 30.

Prága

2013 telén rengeteg akció volt az Orangeways-nél. A már eleve olcsó jegyeiket még olcsóbban kínálták, így sikerült február elején lecsapni egy Budapest-Prága buszjegyre 2013 február 15-18-ra. Szállást először Couchsurfingen próbáltam intézni, viszont már nem volt sok időm az utazásig hátra, én meg szeretek a biztosra menni, így hostelben foglaltam inkább. Közben kitaláltam az útitervet is; Prága nevezetességei mellett kíváncsi voltam Plzenre is. Mivel nem akartam teljesen egyedül lenni az út folyamán, ezért felvettem a kapcsolatot pár cseh diákkal, akikkel megbeszéltem, hogy találkozunk.

2013. február 14-én éjjel indult a buszom, akkor még a szép narancssárga Orangeways busz jött. Sikerült pár órát aludni, reggel már Prágában ébredtem.

Update: Soha ne utazzatok az Orangeways-szel. Azóta eléggé eldurvult ez a cég. Sokszor nem jutnak el a célpontra, mivel félúton lerobban a busz. Később én is így jártam, amikor Krakkóba utaztam velük.

1. nap

Korán reggel érkeztem Prágába a Florenc buszpályaudvarra. Janaval egy cseh diáklánnyal megbeszéltem, hogy találkozunk a fő vasútállomáson, ahol lerakom a cuccom, majd körbevezet a városban. Persze nem mehet minden zökkenőmentesen. Elindultam gyalog a buszpályaudvartól a vasútállomásig. Oda is értem, le is tettem a csomagom a csomagmegőrzőbe, viszont gyanús volt, hogy ilyen kicsi a fő pályaudvar. Hát persze, hogy rossz pályaudvarhoz mentem, de végül Jana odajött elém és indulhattunk is várost nézni. Nagyon aranyos és komoly lány volt. Körülbelül egy idős velem. Akkor éppen Kanadába készült egy fél évre ösztöndíjjal. Nagyon várta már, eltervezte, hogy tanulmányok előtt megnéz még pár helyet az USA-ban is. Rengeteg helyen járt már Európában. Többnyire az anyukájával utazott, mivel ő a vasútnál dolgozik, így nagyon kedvezményesen tudnak vonatjegyet venni. Magyarországon is sok városban járt már; Budapest, Szentendre, Esztergom, Pécs, Győr. Lehet, hogy mondott még más várost is, több, mint fél év után ezekre emlékszem.

És akkor rátérve a nevezetességekre. Elindultunk a Lőportorony felé az Óvárostérre, onnan pedig a Vencel térre. Onnan nincs messze a Táncoló ház sem. Azon a környéken sok olcsó étterem van. Mi is ott ebédeltünk az egyikben majd lekísértük egy sörrel és tovább indultunk.

Átsétáltunk a Károly hídon és felmentünk a várhoz. Nap végén visszasétáltunk a vasútállomásra a cuccomért, majd Jana elkísért a szállásomra, ami a Vencel tér környékén volt.

2. nap

Erre a napra terveztem Plzent és a sörgyárlátogatást. Prágából a Student Agency buszjáratával utaztam el Plzenbe. Nagyon szép, kényelmes, bőrüléses buszokat üzemel a cég és a jegy sem drága. Megérkezésem után sétáltam egy kicsit a városban majd jöhetett a sörgyárlátogatás. Hatalmas gyár, hatalmas alagútrendszerrel és sok látogatóval.

Gyárlátogatás után találkoztam még egy cseh fiúval és egy fehérorosz lánnyal, akikkel együtt megittunk egy sört. A srác, Honza éppen a spanyolországi Erasmus ösztöndíjára készült. A lány, Marianna pedig ott tanul Plzenbe.

3. nap

Ezt a napot a várra és a Petrin hegyre szántam.

4. nap

Ez volt az utolsó napom. Éjjel indult vissza Budapestre a buszom. Ekkorra Prága másik várát, Vysehradot terveztem. Egy hatalmas park veszi körül az ott álló templomot. Amikor jobb idő van, biztos jól lehet ott kikapcsolódni. Nyugodt környék, távol a város zajától. Utána elmentem még az új zsinagógához és a főtéren a viasz múzeumba.

Összességében jó kis kirándulás volt ez is. Gyönyörű szép város Prága, ami csak egy köpésre van tőlünk. Érdemes megnézni. Ja, és azon ne lepődjön meg senki, hogy szó szerint zakatol az autópálya arra felé. Sajnos ilyen a minősége.

Szállást keresel Prágában? Én a booking.com-ot ajánlom, ami szerintem a világ legjobb szálláskereső oldala. Én már jó párszor foglaltam rajta és még soha nem csalódtam.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetszett a bejegyzés? Akkor kövess a Facebookon is, hogy ne maradj le a friss bejegyzésekről.