2016. november 29.

4 nap Bangkokban 1. rész

1. nap (utazásom 2. napja)

Marha fáradt voltam, amikor megérkeztünk Bangkokba, mivel már az előző pár nap se nagyon tudtam aludni, a repülőn pedig még úgyse. Reggel 7 körül landoltunk, mire átmentem az útlevél ellenőrzésen és betömegközlekedtem a hostelhez már kb. fél 10 lehetett.

Hogyan lehet bejutni BKK Suvarnabhumi repülőtérről a belvárosba?
A repülőtértől az SRT vonattal tudunk bejutni a városba. A pontos eljutást én a Google maps-en szoktam megnézni.

Én Silom negyedben foglaltam szállást, mivel az egy elég jó környéknek tűnt. Egyrészt nem akartam a belvárosi hostelek között foglalni, mert általában az összes részeg brit hátizsákos turista oda megy, másrészt meg akartam tapasztalni, hogy milyen a bangkoki tömegközlekedés. Végül nem bántam meg, hogy ott foglaltam, a környékkel semmi probléma nem volt, úgyhogy csak ajánlani tudom. Legközelebb, ha esetleg újra Bangkokban járnék, akkor már valószínűleg az óvárosban foglalnék, mivel ezekben a külső hostelekben alig van élet, szinte üres volt az egész hostel. Első két nap egyedül voltam a szobában, később jött egy olasz lány.

Aznap a Lumphini parkban jártam, ami csak pár lépésre volt a hostelemtől.

2. nap

Erre a napra az óvárost terveztem, a Wat Phot és kicsit sétálgatni, akklimatizálódni. Reggel először is a skytrainnel utaztam, majd hajóra szálltam, ami elvitt egészen az óvárosig.

Útközben véletlenül betévedtem egy piacra is.

A Wat Pho felé haladva leszólított egy tuk tuk sofőr, hogy van egy ajánlata, 40 bahtért körbevisz a főbb nevezetességeknél, mert a Wat Pho most zárva van, mivel imádkoznak és közben megállunk a thai factory-ban, ahol csináltathatok magamnak zakót. Mondtam, hogy nem akarok zakót csináltatni, amire azt a választ kaptam, hogy akkor nem él az ajánlat.

A Wat Pho csak pár méterre volt, persze nyitva állt és be tudtam menni...A templom gyönyörű, szó szerint órákat töltöttem bent.

A Wat Pho után a Nagy Palotához mentem, viszont a belépőjegy marha drága volt, ami nem fért bele a költségvetésembe, így belülről nem néztem meg. (Szerintem fogok még Bangkokban járni az utazásom alatt, ha úgy látom később, hogy belefér a büdzsébe, akkor lesz még alkalmam bemenni.)

Ezután csak sétálgattam, betértem minden templomhoz, ami útba esett. Érdekes, hogy turistát ezekben alig láttam, pedig ezek is gyönyörűek voltak. Végül kikerestem, hogy melyik templomokat néztem meg: Wat Ratchabopit, Wat Mahan Pharam és a Suthattepwararam templom. Ezekről a lenti Facebook posztban vannak képek.

A második templomnál először leszólított egy monk, megkérdezte, hogy honnan jöttem. Nem nagyon jól beszélt angolul, de tök aranyos volt. Ugyanannál a templomnál később leszólított egy ürge, hogy ő építészként dolgozik itt a templomban, de egyébként tud egy tourist informationt a közelben, ahol segítenek nekem mindenben, jegyeket, utazásokat foglalni. Az iroda pár méterre volt, de persze nem foglaltam semmit... Amikor jöttem ki láttam, hogy megint hoz magával valakit az az ürge...Aha építész, hát azt megkérdőjelezem, de kiegészítésként biztos, hogy az utazási irodával is kapcsolatban van. Hallottam már ilyen átverésekről, de első napokban be is bizonyosodott, hogy igazak.

Nap végén még kicsit sétáltam, elmentem a Khao San roadhoz is, ami nem nagy szám. Tele van éttermekkel meg minden féle turista csalogató dologgal. Viszont nem messze a Wat Chanasongkhram környékén nagyon hangulatos kis utcák vannak, faházakkal és gyönyörű növényzettel.

A nap megint hajózással és a skytrainnel zárult. Jó kis hely ez a Bangkok. Eddig nagyon tetszik minden.

Első napokban kicsit beteg lettem, már a repülőtérre menet is éreztem, hogy mintha fájna a torkom. Nem nagyon szeretek bevenni gyógyszert, de most úgy voltam vele, hogy muszáj, hogy elmúljon hamar. El is fogyott egy fél levél Nurofenem, de a torokfájás és a megfázás szerűség szerencsére elmúlt pár nap alatt.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kövess a Facebookon is!